Gnestabor gästar hos mig!

 Hejhopp!

 Idag hade det varit ganska segt på jobbet. Men jag mådde bättre än vad jag hade det igår, iallafall. Igår gick jag runt med sån huvudvärk som pågick hela dan! Urjobbigt. Men idag var jag normalt igen. Ovant med tidiga luncher på onsdagar och fredagar. *ler*  Kanske det blev så man känner sig segt på eftermiddagen? Jag slutar ju jobba kl 17 varje dag.  Idag lät Roger mig gå hem kl 16 men problem var att min vän skulle ju hämta mig 17 vid mitt arbetsplats. Typiskt va?

 Kl 17.10 mötte jag Helen och Elin, som hade åkt bil hela dan och hälsat på där och här innan de hämtade mig. Då fick jag hälsa på Helens busige hund, Zack. De skulle bara äta lite hemma hos mig, och skvallra innan man forsätter bila upp till Värmland. Ojoj, det blir många mil för Helens bil. *S*
 Snälla tjejer, de bjöd mig på tacos! *mums* Så vi tre blev mätta och belåtna, då dök Malin upp, som bor inte långt från mitt hem. Helen vill ju passa på o träffa Malin innan man åker vidare. Smart!
 Tova, min goaste katt gillar verkligen inte en sak - hon gillar INTE hundar, även hur än de liknar katter, med fyra ben och en svans. Nej, katter är inte lätt att luras! Zack lyckades jaga henne ett par gånger. Jag trodde först Tova skulle vara jätterädd och hålla sig gömd länge tills gäster hade åkt. Men nä, hon vågade ändå hoppa ner och gick på golvet men då började Zack se i det roliga... Tova sprang upp och surade, hon gillade inte Zack och Zack gillade inte Elins + Helens utskällning. :) 

 Zack 
 Zack poserar för godbit. OBS; ingen katt som godbit tyvärr...

 Jag berättade skämt, typiskt av mig. Tjejerna skrattade men Helen skrattade så tårarna sprutade. *S*
 Efter middagen fick de gå på husinsyn. Här bor jag, där bor min syrra, där är köket... osv... 

 Zack och Helen 
Zack pussar sin go matte Helen. Malin sitter i bakgrunden och tittar på.

De for iväg, allihopa. Disken vilade på min ansvar - nice! Diskat klart och fann min katt i gästrummet. Hon trodde gäster fanns kvar. Så fick jag bära ner henne, med full av protester från arg flicka, senare insåg hon att de hade åkt. Jaså!  Tog bra stund tills hon kunde koppla av. Nu är hon sig själv, ligger på min knä och undrar när vi ska sova?
 Myskatt. Du är min, allt, Tova Sol! 

 TACK för maten och skjutsen,Helen och Elin! Hoppas ni har trevlig vitelse i Värmland.
 
      Ha't bäst!  

Kommentarer
Postat av: Neta

Va mysigt å läsa hur ni hade det.. Nu blev man sugen på TACOS! :) Heh, ja det är inte lätt att ha ett liv som KATT. Stackars henne, men nu är hon ifred igen ju och har dig för henne själv! Vi hörs, KRAM!

2006-08-10 @ 11:32:43
URL: http://wisserangels.se
Postat av: warin

Nu har jag iaf kommenterat ;)

Nu dansar tova säkert på golv via stång du vet strippstång opch "I N G E N H U N D H Ä R ! "

;)

2006-08-10 @ 18:59:33
URL: http://warin.blogg.se
Postat av: Elin (gnestabo)

tack för besöket, det var kul att få se dej igen efter flera år....kanske?
resan gick bra uppåt och vi var fortfarande mätta, men vi kunde inte låta blii kräfftorna, så vi åt uppp dom...*ännu mättare*

nu är det din tur att komma till gnesta och hälsa på oss!

KRAM// E

2006-08-11 @ 22:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0