Hundtest

 
Hoya!

 Jag har varit inne på Netas blogg och wow - hundtest. Jag älskar hundar och test tycker jag är roligt så jag måste bara köra på testet. "Vilken hund är du?"
Mitt svar blev så här; Grand Danois.

 " Grand danois
Grand danois är en stor, hög, uthållig och kraftig hund. Den är intelligent och mjuk, men också modig. En grand danios är vänlig, kärleksfull och trogen mot sin familj - i synnerhet mot barn. Grand Danois har ett stort behov av kroppskontakt med sin ägare och kan sitta i timtal i med huvudet i knät för att bli klappad. Dagens grand danois är en okomplicerad hund som inte har specifika aktivitetsbehov som måste tillfredsställas. Den behöver inte valla, jaga eller träna avancerad dressyr för att leva harmoniskt. Den behöver dock god omvårdnad, sällskap och promenader. Grand danois är vänlig till sin natur, den vill ha kroppskontakt och kan ligga länge länge med huvudet i matte eller husses knä och låta sig bli klappad. Grand danois älskar att ligga i sängen gotta sig och tror gärna att den är en knähund. "

 Länken dit är; http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45926&a=509489&lid=puff_516337&lpos=extra_0



 Grandisar vet jag om - är nämligen gudmor till två vackra töser på 4 och snart 2 år gammal. Netas bäbisar. Nilla är otrolig vig, hon kan sova i de märkliga ställningar och små utrymme så man tror hon kan fastna där och behöver hjälp men nej. Hennes bästa egenskap är att springa som greyhound och försvinner mot solnedgången. Diva däremot tycker hennes storsyrra är dum, så hon visar minsann att hon är grand danois i blodet och sover i stora utrymme som finns - på köpet snarkar hon högt också. Bra vakthund, hon är inte lättlurad. Om man inte ska vifta med smaskiga korv då blir det lite problematiskt. Hon tackar aldrig nej till nåt gott. =) Sötisar!

 Själv har jag ingen hund - men om jag ska äga någon dag, så vill jag ha papillon eller pudel. De är så go och underbara! 

 Nu är jag MF! *dansar på bordet*  MIRIAMFRITT! Alltså är min syrra på väg till våra kära hemstad och besöker där. Hon kommer tillbaka på tisdag, så till dess ska jag ha NICE här. 
 Samt lär det nog bli ganska tyst, men min gubbe ska ändå komma över hit i helgen så... 

 Annars har det inte hänt nåt speciellt. Jag längtar efter sol och värme. Imorgon är juni. Kan inte fatta att tiden går fort. Jag ska ha sommarsemester 10 juli till 31:e. Fan vad jag längtar! 

 Soliga kramar // Frida

 

Kommentarer
Postat av: warin

Ahh miriamfritt.. dansa inte sönder bordet bara ;)

2006-05-31 @ 17:28:26
URL: http://warin.blogg.se
Postat av: Elin

Jag kan tänka mej att du röjer hårt när du är systerfri;)
HIhihi... kraam!

2006-06-01 @ 00:05:36
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Persika

Är bordet oskadd ? :P. Jag har kört hundtestet, och jag blev en engelsk bulldog!

2006-06-10 @ 03:51:43
URL: http://jaw.blogg.se
Postat av: Persika

Är bordet oskadd ? :P. Jag har kört hundtestet, och jag blev en engelsk bulldog!

2006-06-10 @ 03:54:40
URL: http://jaw.blogg.se
Postat av: Persika

Eeh är bordet oskadd? Jag har kört hundtestet, och jag blev en engelsk bulldog! *stolt* :P

2006-06-10 @ 13:42:14
URL: http://jaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0