Äntligen lite bilder!

Hejhej!

 Hoppas att min dator är snäll, när jag skriver blogg och sätta in bilderna. Min dator är helt KOKO, ni vet... Sån dator sån ägare. =)

 För några veckor sedan hade jag åkt till Jönköping på Dövas dag, som jag skrev i tidigare blogg. Men inte dock med bilderna. Jag, Dara, Räkan och Gabi fann en restaurang i MIN SMAK, milt sagt. Gissa vem vill gå dit på ögonböj? =) Gott mat men dålig service kan man säga. Personalbrist??? Bara 2 st som arbetade och det var massor med folk som beställde mat. Mysko!

Jag och restaurangen Perfekt! Där måste vi prova! ( foto: Rebecca H)

Sen fann jag till min förjust en tavla. Vill SÅ gärna ha den hemma. Så man kan säga - typiskt mig! 
 
Tomattavla  Mums, man vill äta upp tavlan!

 
 För en vecka sedan ungefär eller mer, hade jag och kära Neta gått til Vivallakullen, för att kunna släppa lösa hennes hundar Nilla & Diva, så man fick springa ur sig lite. På väg dit mötte vi - guess! Två pippande kåta ungdomar, såg ut som utlänningar. Ute var ju på dagen! Soligt och solen höll sakta på att gå ned så det var knappast mörkt ÄN. Så såg de på oss och blev generade, vi vände oss genast och började skratta. Vi fick ta en annan väg upp till kullen och kunde dock se dem klä på sig och sen fly från platsen. *S* Snacka om det, va?! Hundar väntade snällt tills de försvann så fick de springa lösa och blev knäppa. 

   
 Nilla och Diva poserar fint, medans de väntar på kåta ungdomar ska försvinna!

Lekhumör På lekhumöret! De brukar ge varandra sådana blickar. ' Lugnet före stormen' kan man säga!

Sist men inte minst vill jag självklart sätta in bilder på min kära vackra Tova Sol. Hon börjar bli mer som min hund, följer vart jag är. Jag säger - jag går upp. Då går vi upp. Om jag säger jag går ner. Då går vi ner. Hon är för härlig! Är med på allt jag gör, men självklart kan hon gå iväg och göra annat. Men för de mesta är vi ofta tillsammans. Mysiga! Just nu ligger hon på min säng och kopplar av. Hör nog på hur mina fingrar smattrar på tagentsbordet samt syrrans musik dånar genom rummet ända hit. Vad vet jag? Katter har ju bättre hörsel, ÄNNU bättre än mig ha ha ha!

 Nu visar jag bilder hur hon sover. Rekommeras inte att härma henne, gör inte det hemma, och följ läkarens råd om ni är tillräckliga viga att testa!
 

      

 Tova Sol säger dessa ställningar har sina namn.
1. Spindelställning; Skönt men måste ha bra balans. Inte lätt att sova vid sängens kant.
2. Ansikt-mot-något-mjuktställning; Lite skönt säger hon, men efter en stund kan man riskera få nackspärr och kvävning så rekommeras inte prova hemma utan experternas hjälp!
3. Annorlunda Yogaställning; Så här är det också skönt. Viktigast är man ska ha mjuka muskler. Så går det bra. Lite kvävningrisk men det går bra ändå, man får väl andas med öron, anser Tova Sol.

 Tack för orden, gumman. Gå ner från tagentsbordet och låt matte avsluta bloggen va? Tack!

  Nu ska jag gå ner och äta middag. Syrran har kommit hit och sa att maten är färdig om 5 minuter. *Mums*

 Ha det bra! Trevlig kväll.  Kom Tova, nu går vi ner! =)

Kommentarer
Postat av: Neta

Nu faen ska vi se hur bloggen funkar för oss idag! Därav jag aldrig bloggar så möe! Bahe! Den ska ju bara slockna när jag väl ska uppdatera. Fnys!
Greeeat Fridy 'Tisdag' enligt papsen min ;)Tack för denna dära gulliga kväll FÖRUTOM pippande ungdomar *S* de lekte ju Romeo och Julia så vi måste ha lite viss förstånd för dom *asg* ... Ses imorg va! PussKram

2006-10-11 @ 20:20:56
URL: http://zeta0891.blogg.se
Postat av: Neta

Förresten, lyx bilder på TOMATO!
Och Tova Sol din är LÄSKLIG! ;) Snart börjar Top Model! Kram igen...

2006-10-11 @ 20:23:27
URL: http://zeta0891.blogg.se
Postat av: Anna Y

hahahahah jaaa hon brukar sova på sängen mot ansiktet, ibland typ öhhh, kan hon andas... men hon är skit gullig! är stolt att hon bodde förut hos mig och att jag har iallafall åtminstone gjort henne till en kelsjuk och mysig katt!;)

2006-10-12 @ 08:52:24
URL: http://pumaqueen.blogg.se
Postat av: warin

En restaurang och tavla EXAKT i DIN smak!! ;)
Be dem flytta till Örebro, då slår jag vad om att du blir deras STAMKUND ;)

Vad gullig Tova är :D PUSS

2006-10-12 @ 17:06:59
URL: http://warin.blogg.se
Postat av: Rakan

Hehe, gulligt med Tova Sol. Men det ar jag som tog bilden pa dig vid resturanten, inte Dara :)
Kramar!

2006-10-12 @ 23:02:42
URL: http://raakan.blogg.se
Postat av: Räkan

Ja, jag tog din mobil o "tvung" dig att le, jag fixade fin bilden åt dig. jag har inte fotat inomhus då måste vara Dara. Kramar o trevlig kväll!

2006-10-13 @ 15:21:14
URL: http://raakan.blogg.se
Postat av: Jessica

HAHA! Tova Sol är himla söt, sover mot ansiktet :) ovanlig sov ställning, aldrig sett! Ha det fett bra!

2006-11-09 @ 04:20:27
URL: http://nogg.se/persika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0