Dövas dag, sagotant och böcker

 Hoyah!

 Tyvärr blir det inga bilder här gången heller, för jag ska snart ila till bussen. =) Vill klottra lite härinne. 

 Nu på fredag är jag ledig - längta! Komp.ledig från i lördags, för då jobbade jag. I Jönköping på Dövas dag, där stod jag som en fån vid utställningsbordet och visade upp material etc. Resursbiblioteket för Örebro. =) Det var tok för varmt däruppe under taket. Kvavt. PUH! Kul att få träffa många kompisar där och skvallra snabbt. Fick veta det blev 600 st som kom till Dövas dag.

 I söndags jobbade jag också, som sagotant till barn, medans det är gudstjänst. Så barnen kan gå till mig om de är lite uttråkad, och leker eller jag berättar sagor till dem. Det kom tre st, några av dem var blyga. Söta. En flicka var energisk och hjälpte till mycket. Duktig! Så hon fick lite godis som tack. =)

 Ja nu i helgen ska jag puffa till kuddarna och läser ny bok. Jag har nämligen läst ut 'Nyckeln till ljuset' och 'Nyckeln till sanningen.'... Arghhh, längtar verkligen efter tredje och sista boken! Då kommer det handla om Zoe. *morr morr* Samt ska jag hjälpa dövas kyrkan med att dela ut flygblad på nu lördag, sen på kvällen ska jag ut. Längesedan sist man fick festa. =) Det blir nog roligt!

 Tova Sol softar härhemma. Hon var ensam rätt mycket under helgen förra helgen för min syrra var bortrest samt jag jobbade hela helgen. I helgen ska hon bli ensam bara på lördagkvällen. Skönt, det är bättre! =) Eftersom syrran är ju hemma på lördag hela dagen.

 Nej nu får det räcka så länge, för jag ska till bussen.

 Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Räkan

Jaa, lustig men bara bra! Tror det är för att har nåt att berätta spännande som bla, har köpt en båt som hade hamnat under trädet. kanske det e därför?! hehe

Det syns att du har det såå bra nu på helgen. Jag ska på loppis, första innebandy seriematchen och på kvällarna, får bli en lugnt o vilar för mig för jag behöver!!
Slå signalen om det är nåt :D Kramar

2006-09-27 @ 20:57:36
URL: http://raakan.blogg.se
Postat av: Piggelin

Tjohej!
Skönt med kompledigt:-D
Ja du får då va med söta Tova Sol!:-D

Oj var det 600? Många är det!
Åhh.. Jag kan tänka mej hur du är som sagotant! Sött!..
Kram!

2006-09-28 @ 01:22:38
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Neta

puss, tack för senast, de va helgo att va m dig ,... hahaha de dära som hade sex mitt i allt o vi kom ... vajert syn!

2006-09-29 @ 18:15:34
URL: http://zeta0891.blogg.se
Postat av: Neta

Hoho Apan! Dags å uppdatera här va!? Hum, skitFrida som inte kommit å läst alla min senaste bloggar å kommenterat! APA-fan! ;) PussKram, ses imorgon å äta något gott...

2006-10-05 @ 01:15:06
URL: http://zeta0891.blogg.se
Postat av: warin

Du är utmanad! läs min blogg ;)

2006-10-05 @ 17:53:05
URL: http://warin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0