Isigt blogg

 Tjaba!

 Vill bara skriva att jag lever och mår BRA men hade haft struligt med min %¤#"&/ dator, så att man kunde bara använda MSN men inte komma in Internet och surfa. Man blev galen men nu har min syrra köpt datorn, och jag surfar nu..
 Vill sätta in bilderna men det får bli en annan gång.

 Hitills har det varit skojigt, särskilt nyligen i helgen då kom min vän från Leksand på besök hit. Vi snackade, drack vin, öl, skvallrade... TACK för allt, Dara! Saknar dig redan!!!
 Hoppas man jag har råd småningom att åka upp till henne och se hur hon har det i norrut. 

 Tova Sol vaktar duktigt härhemma medans jag och syrran jobbar. Mår fint, har fått kattgräs att äta men hon förstod inte i början vad det var för nåt. Jag fick tvungen leka med 'maten' och nu börjar hon tugga på det. Inte mycket men det är iallafall något! =)
 Hon är riktig mammagris. Följer nästan överallt där jag finns, när jag sover så sover hon hos mig. Jag säger varje kväll till henne. Jag kan inte prata, så ur min mun är rena japanska,  även för min syrra. Men Tova Sol har nog lärt sig lite hur jag snackade. =) 
 - Tova, nu ska vi sova. ( snygg rim hihi)
 Det innebär läggdags. Så springer hon upp till min säng och väntar! Smart! Då börjar hon massera kudden/säng/ på mig och faller in liksom i något slags trans. Om jag börjar klappa på henne ogillar hon det. Hon vill helst knåda i fred. =) När hon har gjort sitt klart och dreglat så får jag klappa. 
 Man brukar säga - det är inte människor som äger katter, utan katter som äger människor!  ;)

 Idag har jag gjort nåt duktigt, som jag har inte gjort på ett år. AVFROSTAT frysen! Nu är den fritt från is. Men jag fick nästan en inomhuspool! Stängde av frysen, åt middag med syrran, klappat Tova Sol och då reagerade hon på något, stirrade mot köket men jag brydde mig inte om att undra vad hon hör. Tänkte väl det är nog grannarna som vanligt. Mina grannar för en del oväsen. De har många barn som springer och skriker dagarna lång. 
  Så när jag skulle till köket och börja sätta igång med diskfanskapet så såg jag till min fasa en GIGANTISK pöl. Tova Sol gick lite modigt över pölen till sin skål och skakade på alla fyra tassar. Sött! Det var massor isbitar som låg dit och hit, det var nog Tova som hörde när de föll. Jaha ja, jag fick torka upp pölen, diska, torka upp pölen, diska.. PUST! 
 Nu är det lugnt, hoppas jag. =) Annars stryper min bovärd mig för vattenskador. (visslar) 

 Nej nu ska jag hoppa i sängen och läser boken 'Nyckeln till ljuset' skrivet av Nora Roberts, har läst den förra året men vill friskna upp minnet innan jag ska fortsätta med andra delen 'Nyckeln till sanningen' som jag hade köpt nyligen. SPÄNNANDE!

 Ha't bäst! Kramkram

 Tova Sol hälsar med blöta tassar
 

Kommentarer
Postat av: Anna Maria Y

fniss fniss, ge en puusssss till tooova!

2006-09-15 @ 10:47:49
URL: http://pumaqueen.blogg.se
Postat av: Räkan

Hehe. Gulligt med Tova Sol! Va, Dara var här i Örebro utan jag visste om?! *svimmar* men vad kul att ni haft roligt! Kramar

2006-09-15 @ 19:54:24
URL: http://raakan.blogg.se
Postat av: Piggelin

Intressant att du pratar japanska;-)
HAHAA.....Jag borde avfrosta jag med...får göra det i dec istället då är det kallt ute så kan jag ställa maten ute:d
Krampuss!

2006-09-15 @ 20:49:08
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Neta

GREAT FRIDA! :D

2006-10-11 @ 20:18:14
URL: http://zeta0891.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0