En katt och en hund i samma hus!

Hoyah. 

 Ja, nu har valpen anlänt. Min syrrans schäferbebis snart på 6 månader har kommit idag från Uppsala. Resan hit var jobbigt, sa hon. Åksjuka och allt. Väl fram var de hemma före mig. Jag var på jobbet och var helt nervös. Hur tar min katt det? Tova Sol gillar inte hundar. De är fula och idiotiska tycker hon. Själv anser hon att vara vackrast och bäst. Som en drottning. 
 Syrran berättade när hon och valpen kom in, så såg valpen på katten men brydde sig inte om henne. Tova Sol smet upp till mitt rum och gömde sig. Sen var de i syrrans rum hela tiden, hoppas med tiden Tova Sol förstår att de kommer alltid vara därinne, de går ut bara när valpen ska rastas, så kan Tova Sol alltid hoppa upp nån högt och väntar. Eller vara i mitt rum, för där får valpen absolut inte komma in så det blir hennes trygg zon. 
 Valpen hade uppvuxit med katt, så han är van men man vet ju aldrig, för det är ju inte "samma katt". Få se hur det visar sig när han är sig själv igen. 

 Men så länge när de är inne i syrrans rum, så går Tova runt huset med lite vakt över sig. Man vet ju aldrig när de ska ut igen. Lite jobbigt... men hoppas det går bra än vad jag har trott. Det ska ju pågå i några veckor sen flyttar vi.
 Så Tova Sol blir ensam igen, lite skönt. =) Då kan hon spänna av.

 Miriams valp ÄR söt, men hemsk liten ujj, den ska bli snart 6 månader men ser ut som 3-4 månader. Så liten, kanske ny ras kommer? Dvärgschäfer. *fniss fniss* Lugn och trött när jag kom in i syrrans rum. Slickade på mig sen lade sig. Var verkligen slutkörd.
 Få se hur det blir de kommande dagarna. Nervöst. För jag jobbar, vill helst vara hemma och ha KOLL men.. sucka. Syrran ska vara hemma med valpen några dagar så att han smälte in sig och ensamträna honom så att han kan vara ensam ett par timmar varje dag för då är vi borta. 

 Ja, så länge just nu ser det OK ut. Imorgon ska syrran köpa kompostgaller. Jag ska ha en till mitt rum, så Tova Sol kan hoppa över och räcka ut tungan åt valpen. Hoppas hon fattar konsten med att hoppa över den! =)

 Mera rapport kommer senare.... 

 Kram // hundhatare Tova Sol och hönsmamma till matte.

 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha, kul med valpen!!!! Jag har oxå skaffat mej en valp...En blandrashane på snart 7månader...Han ÄR jävligt stor för o vara 6.5månader.... :-O Ny blogg, serru!! Jag har haft hunden i 1 månader o några dagar nu...Han kan det mesta..Hyggligt uppfostrad kan man säga...Han kan sitta, ligga, rulla, morra o vacker tass på kommandon ;-) En härlig hund men dom 4 raser i honom är lite ....ja det blir lite för mkt. Hähä. Kramisar!

2007-04-25 @ 20:49:39
URL: http://stallwickan.sprayblog.se/
Postat av: André

Hej! Hehehehe jag hoppas också att Tova Sol kommer på att hon kan hoppa över gallret och sen när hon vill vara i fred så hoppar hon tillbaka över gallret till ditt och hennes sovrum. Jag förstår att man vill vara hemma och hålla koll. Men din syster har ansvar för sin hund att det inte händer något. Annars får du stämma henne ;). Stämma folk älskar de i USA. oj oj. Ha det så skitbra valborg. DÅ ska jag hem till föräldrarna och äta smörgåstårta MUMS. Kraaaamar!

2007-04-29 @ 10:16:03
URL: http://www.nogg.se/antik

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0