Alingsåsresan

Heeej!

 Ja nu är man hemma från Alingsås. Tack Jessy för allt!  Det var verkligen trevligt, vi bodde på landet, hon har lägenhet inne i Alingsås-stan ja men på somrarna brukar hon och familjen tillbringa stora delen på landet, högt upp hos kära mormor och hennes bjässe till hund. De har en till lilla stuga som Jessy, hennes mor och lillebror som bor där. Mycket hemmatrevligt. De hade renoverat till jättefint! Sist jag besökte där för 2-3 år sedan så var lilla stugan stökigt och höll på att renovera. Nu var det mycket bättre! Bra jobbat! Hade gått runt lite på Alingsås stan, så jag hade köpt lite saker hem. Två nya dvd filmer "Magdagaskar" och "Spirited Away" båda är tecknat filmer. Samt lite saker hi hi.

 Självklart har jag tagit lite bilder, det blir bara på djur. *ehum...*

  
  Jessicas mormors hund, sankt bernhardshund, korthårig. Olivia heter hon och är 9 år gammal. Mycket kelsjuk gumma som uppskattar verkligen av all klapp och kel, man vill bara ha MER!

 
 
  Jessica och familjens hund, Kim, 11 år gammal. Blandras mellan silver kungspudel och schäfer

 
image155
  Jessicas små älsklingar! Poppe till vänster, 3 år gammal huskatt. Maxi till höger snart 4 år gammal, också en huskatt. Båda två tillhör verkligen till tungviktklassen, sa jag till Jessy när jag lyfte dom. *S*

 
 

 Vackra Maxi som jag tycker är rätt kusligt lik min kompis Warins katt Pelle! Till höger är det stilige Poppe som lade sig under sängen där jag låg och sov. Sötisar!

 
image148
  Maxi ute på spaning. Allt är så skooojigt på landet. Man måste kolla runt och smaka på gräset.

 
image147
  Poppe vill absolut visa sin snygga sida. Och kanske försöker han övertala sin matte " ni måååste köpa ny klösbräda snaaart. Kolla hääär hur jag klöser!"

 
Idag åker jag hem, satt på tåget och läste nu halvvägs i en bok som är verkligen bra. "Matildas sista vals" av Tamara McKinley.
  Ska fortsätta läsa klart den ikväll. =)

 Nu ska jag mysa med Tova Sol. 

  Ha det gott! =)

Kommentarer
Postat av: Anna Y

Ja för fan, han liknar PELLE till max!!!!!*S*

2007-08-24 @ 10:24:45
Postat av: Carro

Men? Huskatter??? Huskatter tidigare bondkatter. Dom ser ut att va långhåriga?...Blandras kanske? :P Hehe. Vet du vad? Nu har jag fått upp ögonen för sibiriska katter! Har mailat till en uppfödare i Karlskoga...Ska skriva en blogg om detta så småningom :P Kram/Carro

2007-08-24 @ 19:22:58
Postat av: Carro

Ta dej titt in på min blogg, o anta utmaningen! ;) Kram

2007-08-28 @ 11:14:12
URL: http://salinalicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0