Nervös!

Hej hoppsan

Nu har jag sutitt i 45 min, stirrat blint på texttelefons skärm. På 45 minuter har jag hunnit ätit upp min frukost som består av 4 heliga tomatmackor och en glas vatten.
Under tiden hade Tova Sol hunnit legat bekvämt på min knä och gosat...
Under 45 min.. ja ni fattar...
Så sen fick jag kontakt med djurklinik - halleluja!

Har nu bokat tid för att ta seniorkontroll på lilla drottning. Om allt är bra. =) Och chippa henne, samt vaccineras ska tas fram. Hoppas hon har ingen sprutfobi.
Jag är nervös, hoppas det går bra! =) Jag vet att jag har dröjt på det länge men nu är det iallafall fixat. Datum och tid är spikat! Bättre sent än aldrig. *nickar bestämt*

Stackars ovetande lilla dam promenerar runt här och vill ha uppmärksamhet. Hon anar ingenting vad jag har för planer för henne på nästa tisdag. *mohahaha*
Lite maktkänsla här. Hi hi.

Imorgon ska jag väl åka ner till Alingsås och gör livet surt för Jessy, nää tror jag väl inte? Hon och jag kommer nog sitta och skvallra nätter lång. Kommer nog hem igen till Örebro på tors eller fredag. Sen hemma och pustar ut, sen på söndag åker jag iväg med Neta med Viking Line. Hoppas vädret är fint då. =)


Tova Sol på bushumör

Nu ska jag spana in på SJ hemsida och humma vilken tågtider jag ska ta. Tänker verkligen ta direkt.-tåg så jag slipper stöna över tågbyte och lämna min sköna sittplats. *Lat*
Kommer ABSOLUT sakna Tova Sol och min sambo medan jag är i Alingsås. Är inte van att lämna min katt så länge, oftast högst en dygn.

TACK, Warin att du kör oss till vetten nästa vecka, men hoppas det går bra. Eftersom jag har fått tid kl 15 och lilla förare ska jobba kl 17. Håller tummarna att hon hinner till jobbet. I värsta fall får jag åka buss med min sjungande katt hem. Inte precis jag är pigg över. Ha ha. Hon skriker och gnäller enligt min syrra som fick höra henne i bilen. Inte alls jamande utan hon skrek och ville komma ut från buren. Stackarn... Tur att jag är döv men i bussen .- hallå 40 st glor på mig.
- Jag har inte fisit, jag lovar! Jaså ni syftar på min katt? Ähh hon låtsas att hon äter upp er. *visslar*

Nä nu ska jag väl diska och bädda sängen, leker lite med drottningen här som har lite långtråkigt. Samt kolla upp tågtider.


Puss puss på dig, min lilla flicka!

Idag är det måndag. SKOLSTART för de flesta barn. Och jag.... jag har fortfarande det där magiska ord - SEMESTER.
Livet är underbart! Förutom när det regnar...

Kommentarer
Postat av: Carro

Hahaha. En gång när jag skulle ta med en av mina katter, Murre (den stora, svarta arga katten) till djurkliniken på Färjestad här inärheten för vaccinationen samt rutinkollen. Men först när vi skulle dit fick jag skjuts av min granne, som haft Murre innan mig. Gick ju bra då va han lugn o tyst. På hemvägen, huvva! Jag fick lugna ner honom när vi åkte buss hem :/ Han bara klöste o gick runt o runt i buren. :O Vilken vilding! Han avskyr att sitta i buren. Ibland gör han matte galen. Haha.

2007-08-20 @ 16:37:52
URL: http://salinalicious.blogg.se
Postat av: Carro

Jo, men Murre är en speciell katt. Han kan bli riktigt förbannad, stark är han oxå. Stor o tung. När man ändå envisas o kelar med honom kan han hugga en :/ o då gör det riktigt ont. Han bits som en hund, jag skojar inte. Allt ska ske på hans villkor, verkar det som. Men han är en annars stillsam katt, som helst vill va ifred o bara sussa :) Äter bra, har inga livsbekymmer i den katten, o ja, han har jagat BORT alla kvarterets katter :O Bara mina katter som syns till. Hahaha. Kram

2007-08-23 @ 18:07:53
URL: http://salinalicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0