Lite uppdatering!

Hej!

Jag hade inte haft ork och tid att skriva blogg på ett tag, men nu ska ni minsann få lite nyheter! =)

Förut hade jag besökt veterinär med Tova Sol i augusti, under min semester då hon blev undersökt, idmärkning och vaccinering.
Nästa vaccin skulle ske igen inom 3 veckor. Okej... Så snälla Warin körde mig med Tova Sol i tisdags, de hade drop in-vaccin. Perfekt. Så jag slipper boka tid.
Nu är det klart, bara att vänta snällt ett år tills det är dags igen. De skickar påminnelse innan. Wow, vad bra! Fiffigt.

Hoppas att lilla drottning slipper åka mer di tills dess, he he. Så att hon förlåter mig för det. Har fixat försäkring klart, det är dyrt med seniorförsäkring men nåja vad gör man åt det? Jag gör ju allt för min lilla älskling. =)

image166
Tova Sol, nyss hemkommen från Bista djurklinik den 28 augusti. Helt snurrig efter narkosen, stackarn...

TS, som Tova Sol förkortas för, brukar sova på hyllan nära datorn när jag surfar... så jag hade bestämt förra veckan ta fram hennes favoritfilt, en filt med tassar på som jag fått av katt-tidning. Så hade jag vikit ihop den och lade på hyllan, åå vad mysigt det såg ut! Då vägrade TS plötsligt hoppa upp dit. *suck* Vad är det nu då? Jaså, bara för filten är i vägen... Nästan flera dagar hade gått fick hon 'tvungen' sova på en stol. Jösses, så i fredags tvingade jag lyfta henne dit. Hon hajade. Jasååå.... NU sover hon där som förut. Min lilla knasboll!

image165
Jag, knasboll? Nejdå, där dumma filten var bara i vägen. Men nu vet jag bättre, min matte gör ju allt för mig. Jag är som sagt Drottning härhemma! ( Pssstt... bilden togs för ett par veckor sedan, därav gröna geggan kvar på örat. Nu är det borta alltså. Hi hi.)

Tova Sol är sig lik, nån egenskap som hon har inte förändrat genom alla åren:

image164
Mmm, sova på TV är mysig som helst. Man har bra utsikt på köpet!

Och lite nya bilder på min syrrans valp Mini, han har blivit större. Ni vill nog väl se hur han ser ut numera? =)



image169
Mini, 8 månader gammal. Bilden togs slutet av augusti, under min semester då jag besökte syrran. Visst hade han blivit stor, lillegossen? Mest av valphull är nästan borta... men inte dock i sinnen. He he!

Ja, nu har jag uppdaterat liiite.

Ha det mysigt i höstväder.


Kommentarer
Postat av: Piggelin

Åhh, skönt att det gick bra för TS!:D
Fina bilder på henne!
Åh.. söt Mini
är!..hihi.. ja han har vuxit ser jag!:D
KRAM!

2007-09-24 @ 19:42:34
Postat av: Anna Y

pussapå henne öra från mig..;)

2007-09-27 @ 17:31:04
Postat av: Carro

Heheh, katter är katter :P Förresten, jag HAR vrakat min blogg hahaha. o skapat en ny :O Visst är jag hopplös ;) kika gärna i min blogg...Kram

2007-10-01 @ 18:06:58
URL: http://zota.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0