Min Tova Sol

Hej hej folks!

  Igår har man varit hos veterinär med min Tova Sol, lämnade henne 8.30 på morgonen. Usch det gjorde ont i mitt hjärta. Hon var hungrig också får inte äta nåt pga söva ner för att kunna ta ut tand osv...

 Hämtade henne kl 15 istället för 16 eftersom min snälla kompis som ställt upp och körde mig började ju jobba 16 det blev ju lite knepigt men veterinären har sagt det går bra hämta kl 15. Toppen, jag slipper lida en timma till.. hi hi.
 
 De har röntgat hennes rygg noga och kollat om inga brutna ben, skadat eller allt möjlighet men fann inga. Bilderna såg bra ut. De har till och med rakat ett bit på hennes rygg för säkerhetsskull ifall det kan vara nån bitskada ( bråk mellan henne och Marco kan allt ju hända.) men det fanns inga bitskador heller. Hon får äta Metacam en vecka till. Nu är tanden borttagen och de har passat på rensat bort tandsten vad bra!!! =)
 Sist har de tagit lite blodprov på henne, och märkt hon har mycket lindrigt njurpåverkan. Så de råder mig ge Tova Sol annan foder som heter KFD...Specefic Kidney Support. Jag har frågat om hon ska äta sånt tillfälligt en period eller alltid, så sa min veterinär det är bäst hon äter sån hela livet, bra för njurar.
 
 Lovar visa bild sen på henne, hon ser söt ut med lite naken rygg mot svansrotan. Igår när hon kom hem var hon riktig groggy. Vill inte vila sig, typiskt henne. Jag fick ta henne och vila på kudden. Zzz 10 minuter senare vill hon gå och hoppa! Ihhh.... Tur hon blev bättre fort, runt 18 spydde hon upp lite sen blev hon bättre runt 19 tiden. Jag gav henne lite portion mat gissa vem blev glad efter en dygns fasta?!?  =D

 Hoppas nu tänderna blir bra. De är säkert ömma idag stackars lilla TS. Mysko vet inte vad fel på hennes rygg.... Hoppas det onda försvinner!!!

 Marco mår fint - han var sur igår eftersom ingen mat osv. Jag gav honom mat lite senare än vanligt pga vill inte Tova Sol ska se att han äter och hon får inte själv äta.... Känns elakt då.
 Marco har ju förkärlek till mat. =) Så han var ganska otålig igår. MAAAAT, matte! =D

 Idag är allt som vanligt. Nu är han väl nöjd min lille lillen...

 Ha en skön onsdag, folk!

 Kram

Kommentarer
Postat av: pezze

åhh.. skönt o veta att det inte var ngt fel på henne.. men lite probbe med njurarna.. hmmm.. hmm..

hoppas det går bättre o att hon tål den nya torrfodret... ;/



ja, det var nog bra att du inte gav MR mat då TS inte får ngt...

var/är den nya torrfodret dyrt?!?!? :S

oki. kramixx på dig gumsan!!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0