Tova Sol & Marco Ruffy

Hej!

 Solen har tittat hit hela helgen vilket var toppskönt! Jag satt ute mest på balkongen och läst ut en bok " Begravt i glömska" skrivet av Nora Roberts. Katterna tyckte balkongen var tok för varmt de kämpade tappert men gav upp. Hi hi.

 Mellan dom två är det fortfarande stilla, ingen förbättring. Hoppas småningom lossnar det...

 Igår har jag varit hos veterinär med krutgumman Tova Sol. Dags för årlig vaccin samt hälsokontroll vid tanke på hennes ålder, 10 år så man vill veta allt är bra.
 Det slutar med vi ska dit återbesök 18/8 pga hon har en trasig tand som måste dras ut och har tydlig ryggsmärta som ska röntgas vad som är fel.
 Hon äter nu smärtstillande medicin som heter Metacam en gång om dan i två veckor.
Veterinären vet inte säkert varför Tova Sol har ont i rygg han har olika teori om det kan kanske vara; ålderdom, eller pålagring eller så kan det vara artros.
 Svaret kanske blir tydligare när de ser på röntgenbilder. Hoppas det är inte nåt allvarligt.
 Min lilla flicka!!!
 Nu tycker veterinären att Tova Sol ska hålla sig lugn - alltså ska vi hålla ifrån Marco och Tova Sol ett tag jag antar ett par veckor. Tills hon är pigg och mår bra.

 Kanske det kan vara därför hon inte har haft ork med Marco. Han vill ju hoppa på henne, jaga osv... Hur hon skadade sin rygg vet jag inte heller när veterinären frågade mig. Slagsmål? Ramlat? Jag vet verkligen inte. =(
 
 Det gick bra ge henne metacam i maten imorse.
 
 
 Min sötaste Tova Sol!!!


 
Marco har gjort nåt dumdumt för några dagar sedan. Han har vält ner min sambos frukostflingor det som innehåller med mycket fibrer i. Självklart åt han. Hur mycket visste vi inte... En hel dag hade Marco gått hemma och mått illa, inte alls konstigt. Till slut spydde han upp massor flingor!!! Usch, men skönt att allt kom upp. Dagen därpå mådde han fint och har väl glömt allt redan. Dummer.... Hi hi!

 
 KnasMarco som sov på min rumpa!

 
Jag har semester fortfarande, och ååååhhh vad jag njuter!
 Bara den 18/8 blir min längsta jobbigaste dag. Jag måste lämna Tova Sol in till veterinär på morgonen ca kl 8.15-9.00 och sen hämta henne igen på e.m runt 16.00.
 Det kommer kännas konstigt härhemma, ingen Tova Sol som tassar omkring en hel dag! Usch, hoppas jag har nåt att göra så timmarna går fort då får man hämta hem min ögonsten! =)

 Kram på er folks!


 

Kommentarer
Postat av: pezze

uuhhh..

en stor o tröste kramix från lilla tjockisen te pezze!! ;/

kramixx :* (puss)

Postat av: Maaria

Hoppas det är inte något allvarlig med ryggen..klappa Tova Sol från mej.

Förstår att det blir jobbigt för dej idag.. Hoppas att det går bra ändå.. Ja Marco, han kan hitta på hyss hihi...

Kraam från svart å vit gänget :)

2009-08-18 @ 18:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0