Naken & trots

Hej folks!

 Nu lovar jag sätta in lite bilder! =) Oj vad tiden rullar fort, min semester är slut. Jag börjar jobba på måndag. 4 veckors semester har rullat till slut.

 Hösten börjar komma, neeej tänker jag. Sen kommer det vinter, mörker och kylan. Visst är vinter fin årstid men jag föredrar stort SOMMAR! =)

 Tova Sol slutar äta medicin nu på tisdag, det är inte många dagar kvar Sen får vi se om hon är helt frisk. Hon äter ju Metacam - en smärtstillande medel. Ryggondan hoppas jag mer på bara nån sträckning i muskel eller slags inflammation som nu går över. *Håller tummarna.*
 Just nu är Tova Sol lite nere - hon åt inte bra idag. Får se hur det blir imorgon. Jag vet inte om det beror på tanden som dras ut i tisdags. Får kolla imorgon hur det blir. Jag blir lätt orolig över henne. Hon är 10 år, inte 15 år! *fniss* Men ja... inte lätt för min mattehjärta. Jag oroar mig lätt när det gäller henne!!! Min lilla krutgumma! Har fått räkning från veterinär, skönt man har försäkring på katter. Tova Sols räkning i tisdags blev 2525 kr, men jag fick betala bara lite över 1000 kr.


 Vackra Tova Sol med skarpa blickar. <3

 

  Tova Sol, drottning, krutgumma, gumman... Ett kärt barn..menar en katt har många namn... =)

 
 Tova Sols rakade rygg. Det växer ut. Hon är fortfarande ovan vid kala fläcken och skäms lite, min lilla gumma!



 
Marco Ruffy, min lille trotspojke! Han är inne i trotsålder nu. Gör allt tvärtom, lyssnar inte och jävlar med oss. Jag får ha rejäl portion med tålamod och tänker att det går över småningom. =)
 Annars mår han toppen och är en härlig kattkille!

 
 Min trotsig kattpojk! Marco Ruffy med säkert massa hyss i blickar... HJÄLP! Hi hi!

 
I augusti hade jag hunnit äta kräftor två gånger. Mumma!!! En gång åt jag upp allt ensam själv. Tova Sol ville ha men gav upp med tiggandet för jag gav inga. Hennes mage tål inte alls kräftor. Men det vet hon inte själv.
 Mmm... Gött! Sen åkte jag till min mamma på besök i ett par dagar så åt vi kräftor igen. Mums! Är nöjd nu.

 
 Mattes dumma kräftor som jag fick inte alls smaka!!!! DUMMA MATTE!

 
Snart ska jag sova. Imorgon njuter jag av min lediga dag sen jobb på måndag.
 Ha en skön helg!

 Kram!

Kommentarer
Postat av: Fia

hej! Ja, det är mysigt att vara i skogen om de tär fint väder och inte så kallt ute. haha.

Kul och se hur dina katter har det, synd att det inte fungerar så bra med Tova Sol & Marco Ruffy ännu.. Hoppas snart. kram!

2009-08-23 @ 11:45:34
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: pezze

ahh.. varför ska deras mat på djurkliniken kosta så jävla dyrt :(

stackars TS att inte få njuta av maten.... men hoppas iallafall som du att hon har bara sträckt en muskel eller ngt liknande... :S



men kräftor... har fan inte ens huggit i mig kräftor ngn gång under sommaran.. bara färdig skalade kräftskjärtor ur en burk så.. ;/ suck...



ja maxi e snart 6 år.. hihihi.. det går båda snabbt o långsamt.... för ibland vill jag bara "kasta" i väg mina pälsbollar när de blir jobbiga (vet att jag e elak nu, men vill bara vara ärlig), speciellt då de vill ha mat eller kommer o väcker mig mitt i natten, osv...;/ )

men för övrig får de mig o le när de gör ngt tokigt hihihi...

oki kramixx på dig... vi dövs...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0