Kattlivet rullar på!


 Tipp tipp tapp hej och mjau!


 Åh jäklar vad tiden rusar iväg! Snart är det jul! Julstressen börjar känna lite i mig... Hmm har inte börjat handlat julklappar. Äsch... Jag fixar det ändå, som alla år. Ha ha!

 Det har inte hänt mycket på sistone. Den 1 december har jag och min sambo varit tillsammans i 7 år. Så i lördags firade vi det med god middag ute och sen till bio och tittade på "2012" tycker filmen är okej. Typiskt amerikansk film med sista-minut-håll-andan-sen-ordnar-sig-allt... Om ni förstår vad jag menar. 
 
 Med kattfronten är det stilla mellan Tova Sol och Marco. Jag och sambo ska bygga ett till nätdörr till sovrummet hoppas då det kommer framåt. Tova Sol sover ju med oss på nätterna vilket Marco slipper bli utanför om man har nätdörren samt får Tova Sol acceptera Marco på där viset när hon inte kan undvika honom i evighet t.ex fast i ett sovrum. Enda hon kan undankomma honom får hon ligga under sängen och tror inte det blir roligt i längden! =) 
 Marco VILL hälsa, leka eller träffa Tova Sol men han gör alltid på sitt brutal vis med att hoppa på henne vilket hon inte uppskattar det. Jag tror hon har förknippat sin ryggonda med Marco. Ont rygg = Marcos fel. 
 
 Hoppas det kommer ordna sig mellan dom 2!
 
 Marcos tandsjukdom har jag försökt träna tandborsta honom men med tidbrist hinner jag inte göra ofta som jag önskar det. Min sambo pluggar universitetet vilket det tar mycket tid så jag vill inte be honom ställa upp ofta. Ensam gör det svårt  för mig. Hoppas det ordnar sig på nåt sätt. 

 Marco har gjort mycket framsteg annars i övrigt. Han har vant sig ha sele på sig. Förut försökte han slippa selen genom att backa, ligga och spela död eller slicka och slicka vid tro att det kommer trilla av... 
 Nu har han accepterat det. Jag försöker alltid busa med honom när jag sätter selen så han ska komma ihåg därefter; sele betyder det händer nåt roligt! 
  Han är en härlig kille med glad lynne. Nyss i helgen har jag lyckats lära honom apport. Nu kan han nästan det till 70% apport. Ibland kan han sticka med leksaken och vill leka själv. =) 
 
 Har försökt lära Tova Sol men hon är en äkta katt med skinn på näsan. Hon tycker vi är en gäng töntar. Så det går ju inte att tvinga henne. Hon är lydig i stort sett ändå. Snäll drottning men envis sådan! Hi hi. 

  Nu har jag huskattbevis till Marco det är nästan som en stamtavla, så jag kan utställa honom. Hoppas jag kan komma med i Nerk utställning slutet av januari! Håller tummarna!!!  

 Nähä det är nog allt. Mitt liv är tråkig som öken just nu. He he!

 Tomtehälsningar från oss! 

 
 Min hand och Marcos tass. <3  Min sambo tog kortet.

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Neta

PUSS!



GOTT NYTT ÅR 2010!



KRAMISAR från Neta, Zacco & Zeke!

2009-12-30 @ 22:14:40
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0