Ny familjmedlem!

Igår hade jag och min sambo åkt sammanlagt 48 mil ( Till Uddevalla sen hem igen) för att hämta hem en liten parvel!
 Han hette Sigge i hans förra hem men jag o min sambo bytte namn på honom, och namnet blir MARCO.
 Jag är ju Sagan om Isfolket-freak så självklart måste jag ta nån namn därifrån! *fniss* Min katthona heter ju Tova Sol. . Det förklarar väl en del? =)

  Marco var duktig i 3 timmars bilfärden hem. Han hade bajsat en gång men råkade ligga på det. Nåja
- annars hela vägen hem sov han i buren! 






 Nybadad Marco!


Tova Sol har egna åsikter om den nye katte;. Blöt, dum, ful!


 Marco förstod självklart ingenting. Va? Va vem kallar blöt och ful? Det kan inte vara MIG hon menar?

 
Båda två är spända mot varandra. Tova Sol har fräst och visat vad hon tycker om honom samt hålla sig bra avstånd från Marco. Men däremot lille Marco försöker få kontakt med Tova Sol. Han slickade om läpparna, smackade, gäspade, letade efter henne. När fort hon flyttade sig ljudlöst till ny plats så började Marco leta och ropade på henne.
 
 Förra ägare säger hos vetten tror de att Marco kan vara högst ett år gammal eller mindre. Jag själv tror Marco är yngre. Är mycket OVAN att ha junior hemma! Han har plockat fram ALLA leksaker och lekt med varenda när jag låg o sov under natten. Han har grävt upp torrfoder och spred duktigt överallt på köksgolvet. Råkat kissa en liten fläck det var ju ingen farligt.  Därefter gick han på lådan hoppas det blir så  i fortsättning.
 Jag är ovan att ha en livlig krabat hemma, som vill göra nåt hela tiden. Tova Sol är ju 9 år gammal, snart 10 till sommar så hon är rätt lugn. På kvällar kan hon få fnatt och busar. Men nu ligger hon ovanpå klädskåpet o fräser. Tycker synd om henne. Hon har inte gått ned och ätit nåt, eller gått på lådan sedan igår kväll!
  Mitt hjärta är blödig. Tova Sol är ju nummer 1 för mig. =) 

 HOPPAS HOPPAS DE TVÅ KAN BLI VÄNNER!
* ber en bön*

 Hur kom det sig jag skaffade Marco får jag berätta nästa blogg. När jag har ork. Just nu har jag 1000 saker att tänka på. Tova Sol. Marco.. osv... =)

 Ska fixa en veterinärtid till Marco imorgon, vill få en undersökning igen på honom. Han är kastrerad, idmärkt, vaccinerats och avmaskats klart förra hemmet men jag är osäker om han har gomspalt. Det syns på sista bilden. Hm! Bra att kollas upp. Om han inte lider av sån besvär också.

 MVH // Frida, Tommy, Tova Sol och Marco
 ( Numera 2 kattsägare!) 
 
 

 

 

Kommentarer
Postat av: Fia

Vilken fin katt ni fått hem! Ska bli kul och se hur det fungerar. Hoppas jag kan se skillnad mellan dem. Kul att det blev katt som ser ut som Tova Sol! :)

Kram!

2009-03-29 @ 11:27:10
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Tobias

Vad kul.. Känner igen detta, samma sak med min äldre katt, Apple, hon var inte så glad över att när Digg flyttade in.. men efter lite tag så kom hennes mor känslor över och ta hand om honom... men fortfarande än idag bråkar dom en del.. eller busa så pälser flyger ivägen... Digg är 8 månader gamla nu så han är fortfarande unge..

2009-03-29 @ 11:40:41
URL: http://saibot.blogg.se/
Postat av: Fia

Haha, du får ta en bild på dem tillsammans, men behöver inte nu för de kanske inte tycker så mkt om varann än. :)

då får vi se om jag tycker de är lika eller inte.

Jo, mammas hundar kan jag heller inte se skillnad på, men det går bra iaf haha.

Skönt och vara ledig lite nu under påsken. :) Sen är det ju annandagspåsk på måndagen ;) Kram

2009-03-29 @ 14:01:52
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Camilla

Kul med en ny katt! De ser lite rätt lika ut. :)

2009-03-29 @ 14:27:06
URL: http://femina.blogg.se/
Postat av: Michele

han är ljuvlig!

olika veterinärer har olika sätt att se ålder men vad jag ser på bilderna så stämmer nog vettens uppskattning!

2009-04-03 @ 08:56:07
Postat av: Gabriella a.k.a. Fröken Virra

Stort grattis till det nya ljuvliga nytillskotett till familjen säkkinen/karlsson ;) frida, oroa dig inte så mkt över att de inte ska samsas. Låt det ta sin tid. Idun och Ramses var oxå lite spända i början men idag är de som ler och långhalm.. Så oskiljaktiga! Man känner kärleken flöda i hela lägenheten när man ser dem två tillsammans.. :)



Återigen STORT GRATTIS!!



Kram!

2009-04-07 @ 14:17:22
Postat av: Maaria

Tack för att ni gratulerat till Zafiras valparna.

Klart jag ska ta bilderna varje söndag:)Vill oxå säga GRATTIS till Marco å du har blivit 2 kattägare:) GLAD PÅSK på er!Kraam

2009-04-09 @ 15:11:50
URL: http://www.landarias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0