Marcos lilla hälsorapport

Tjoho!

 I måndags har man åkt till veterinär med Marco. Han vägrade in i transportburen. Han förstod det skulle hända nåt. Nej tack! Samt var han hungrig eftersom man ska inte ge dom nåt när de ska sövas osv. Så man fick bråka med en hungrig matgalen katt. Efter en stund lilla intern krig mellan mig o Marco, med min sambos hjälp fick jag in honom. Sorry, killen. Raka vägen mot veterinären och skulle anmäla mig då kom det en kvinna och kom förbi mig. Jag blev små irriterad eftersom en gubbe som stod framför har pratat länge minst 15 minuter och sa va va? Jag kunde se han hade hörapparat på sig så han hörde dålig vad kvinnan sa. Så det blev segt och jag väntade... väntade... Min sambo satt i väntrummet med Marco och halvsov liksom. Han vill bara hem till sängen och sova mer. Ha ha! Absolut ingen nån morgonmänniska min karl det... Så kvinnan gick förbi mig och pratade nåt. Jag suckade var bara jag ensam i kön. Sen såg jag på kvinnan då hon vände sig, att hon grät. Aj, jag förstod direkt nån djur skulle avlivas. Usch! :( Känns så ledsamt när jag såg henne bära in en gammal strävhårig tax till ett rum där hunden skulle avlivas. Jag vill inte tänka på en dag kan det bli min tur med katter. Usch!!!
Lämnade Marco hos dom, hämtade honom ca 16.30 så fick de visa mig röntgenbilder på Marcos höfter.
Han har lindrig dysplasi eftersom hans höftledskulorna är missformat. Veterinären visade mig ett par bilder. Sen sa han att tänder såg OK ut, Marcos plasmacellsgingiviten är lindrigt också. Fick skrapa bort lite tandsten. Skönt!

 Så Marco kommer alltid vara klumpig i sin bakbensrörelser och kommer inte heller vara nån mästare på höghopp visst kan han hoppa men ibland kan hoppet bli fel och han ramlar ner. Han brukar försöka igen eller strunta i. =)
 Veterinären skrev att han tror inte heller Marcos höfter blir sämre med åren. 
 Såja ja, nu är det översökat och jag fick mitt svar bekräftat. Skönt. Bara Tova Sol kvar, hon ska snart ha vaccindags och seniorkontroll sen hoppas jag på jag slipper åka till djurkliniken på bra tag! Ha ha! :P 

 Kramelikram!

 
 MysMarco ( bilden är gammal, tog någon gång under våren 2010)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0