Helgrapport från berget!

Tjohoo!
 
 Oj vad mycket snö det kom i år! Katterna mina har varit ute på balkongen och besiktat. Tova Sol tycker så här;
- Snö? Hmm, är de fortfarande kvar? Nej jag går ut när de är borta så är det så!
Marcos tycke;
- Vad kul! Vad finns det under allt vitt? Måste känna efter! ( Anfaller snön med framtassar och gräver!)

 Ja må båda se lika ut; svart/vita och huskatter men deras personligheter är som dag och natt! =)

I fredags har jag avmaskat Tova Sol med Profender, man får det recept av veterinären. Hoppas det hjälper nu mot hennes mage. Veterinären tycker jag ska avmaska och kolla, om det blir inte förbättring ska hon äta Flagyl, en medicin mot inflammation i magtarmarna. Om det hjälper inte heller får vi åka återbesök till veterinären.
 Hennes mage är sämre igen, det har alltid varit upp och ner länge. Håll tummarna det blir bra snart.

 Under här helgen har jag varit uppe mot berget och sovit hos kära bästa Neta samt Zboys som jag är gudmor till.  Det är alltid så skönt vara däruppe så nära till skogen och naturen!

 I lördags har man promenerat med Zboys en skogsrunda. Det var verkligen djupa snö tur jag var förberedd! Hade med mig bra rejäla skor och jacka, mössa o vantar så det kylan och snön bet inte på mig! Skööönt!


 
Tv;  Zeke, jag och Zacco 101211

Zacco o Zeke bara busade, de fick hoppa som en kanin/hare över snön det såg rätt roligt ut. Samt bra motion, när man kommit hem till varma huset sov de skönt medans jag och Neta drack vin, såg på film och pratat en massa! En perfekt lördagkväll! Jag sov över.


 
En skön söndag innan jag åker hem.

 TACK för helgen, Neta & Zboys!!! 

 Nu är jag hemma med mina glada katter. Marco var så gladglad så att han glömde nästan äta sin kvällsmat som jag gav honom. Hi hi. Hur sött kan man vara?! Tova Sol var glad hon också på sitt sätt. Hon vill samtidig vara cool " Mmm jaså, är du hemma? Jag märkte aldrig du var borta" men sen kom hon för att fjäska. " Klappa mig, matte!" Hi hi.

 Ja det var helgen det. ;)  Ha en trevlig tredje advent!

 // Frida

 

Kommentarer
Postat av: Neta, Zacco och Zeke

Tack i massor själv <3 Skönt och ha vänner som kan komma ända hit så man kan vara med sina älskade!!!! Alltid underbart skönt å ha dig härhemma :D MASSA me KRAM <3

2010-12-12 @ 21:11:00
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Zeta, Zacco och Zeke

nu ändrade jag i nickname ... Zeta nu istället, MOHAHAHAHAA blir snyggare så S KRAM igen <3

2010-12-12 @ 21:11:42
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Fia

Hehe, ja det är billigt och praktiskt att kunna trimma själv. Hoppas jag inte lessnar på det sen bara :D Tur då att det finns någon som kan ta över. Haha.



Jaa, jag hoppas att hennes spökålder är kortvarig. Inte kul och inte kunna ha henne lös lika ofta, när hon älskar vara det. Men jag oroar så för henne. :)

hehe, din katt kanske varit en hund i förra liv? :D jag vet tyvärr inte så mkt om katter, bara att de har 9 liv och är självständiga, :D. Vore bra om din katt blivit klokare o inte slår sig själv hela tiden :)



krammm!

2010-12-15 @ 11:31:25
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0