Vinter till vår

Hej hej!

Vad värst dålig jag är på att uppdatera min blogg. *host harkel*
På tre månader hade det hänt lite. =)


Marco Ruffy har varit på sin första kattutställning i Örebro 31 januari 2010! Han fick bra kritik och kom 3e plats i huskattgruppen.

Annars hade jag hunnit blivit sjuk flera gånger under dessa månader. Suck. Förkyld igen och igen. Nu är jag sjuk såklart IGEN! Influensan hade flyttat hos mig i torsdags och jag var dålig hela helgen. Idag börjar jag känna mig bättre o bättre. Skönt måste jag säga! Nu ska jag hålla mig frisk resten av året hoppas jag. =)


Jag och Sara hade hunnit tagit vinterpromenaden nån gång i feb när det var fint väder. Kallt men vackert ute i snöiga landskapet. Gick runt Varbergaskogen.

Jag kan inte fatta, snart är det ett år sedan jag hämtade hem Marco ( den 28 mars 2009) tiden hade verkligen rusat snabbt. Tova Sol och Marco är tyvärr fortfarande inte överens med varandra men jag ger inte upp.


Mysige Marco kan verkligen softa!


Min övningskörning hade gått sakta framåt. Jag har nu fattat hur man växlar. Nu är det trafikregler som får min huvud börja snurra. Huvudled, högerregeln osv. Jag missar ibland skyltar och öh hur fort får man köra här vägen nu då? 50? 70? Hjälp!!! Måste läsa mer i böcker också så det sitter i skallen men ibland känns som det glider bort när jag är bakom ratten. POFF! Typ... Tur man har en tålamodig trafiklärare. Och min sambo också när vi övningskör härhemma omkring. Inte van att köra i min sambos bil den är ju volvo kombi. Större än trafikskolans lilla golf som jag älskar att köra i. Lätt o smidig. Volvon är seg! Ha ha! Min sambo fick påminna mig ibland att bilen är stor när jag svänger. Javisstja.... Jag lär mig! Har också lärt mig hur man tankar bilen vad krångligt det ser ut. Ändå tycker min sambo det är busenkelt. Jag hoppas innerligt tyst att jag kommer tanka hans bil med rätt bensin när jag får låna bilen... om jag får körkort först förståss! Hi hi!


För Marco är livet bekymmerlöst. Han lider inte med matte när det gäller övningskörning o allt. Bara han får mat och lite bus är det toppen!

Jag är sugen på att utställa Marco flera gånger, det ska nog bli igen till sommar i Örebro, början av juni. Uppsala mitten av juni men jag tror kanske jag får avstå Uppsala pga det är samma vecka min käre mor fyller 50. Risken finns det blir samma helg vi firar då.


Mysigaste underbaraste och envisa drottning Tova Sol i vårsolen. <3

Båda katter har varit hos veterinär för några veckor sedan igen för tänderna.
Tova Sol fick lite tandsten som de lätt tog bort samt hon blev chippad nu eftersom hennes örontatuering är oläsbart. Chip är inte så dyrt som jag först trodde. 180 kr. Sen hade man tagit lite blodprov o kollat hennes njurvärde. I höstas upptäckte man ju Tova Sol har lite hög njurvärde och äter specialfoder mot det. Nu idag är värdet normalt! =D Vad skönt! Hon kommer att alltid äta med specialfodret och lite blötmat också förståss.

Marcos tänder har varit upp och ner han har ju kronisk tandsjukdom Plasmacellsgingivit. De tog bort även tandsten på honom sen lite blodprov alla värde är bra och han bär ingen virus. Härligt! Tyvärr hade hans ögonproblem kommit tillbaka som han hade förra året. Så det blev en vecka med ögonsalva två gånger om dan i båda ögon. Var han samarbetsvillig tror ni? NEJ! Det blev typ en brottning hi hi. Skönt att jag har en underbar sambo som hjälpte till. =) Nu ser hans ögon bra ut.


Snygga bilder på Marco!


Ja det var nog allt jag kan komma på vad som hade hänt hitills. :) Härligt att våren börjar komma - ljusare ute och varmare. Underbart! Bara några veckor kvar till påsk! Samt min födelsedag också, då blir jag 30!


Soliga hälsningar // Matte & katterna


Kommentarer
Postat av: Neta

JA, SE till bli frisk till 120%. Försöker jag med, känns dock bättre idag! MYSIGA BILDER :D Lilla Sol & Lille Marco <3 .. Hoppas du får tag på körkort snart fniss vet att du ä duktig .. Åkt med dig ju :P MISS YOU! KRAAM

2010-03-16 @ 15:32:45
URL: http://http://blog.wisserangels.se/#home
Postat av: Addie

Äntligen uppdatering.. Härliga bilder på katterna dina. Hoppas du frisknar till snart eller du kanske redan är frisk?.. Hoppas vi ses snart KRAAMM

2010-03-17 @ 22:50:14
URL: http://addiswa.blogg.se/
Postat av: warin

Du är inte ensam om att uppdatera dåligt ;) det gör jag med fast jag har ju i för sig skäl ; jag är juhe i uppsala och datorn i örebro hi hi..



Saknar dig!! Hoppas allt väääl! och det där med körkortet klarar du galant! jag tror på dig ;) PUSS

2010-03-19 @ 13:50:25
URL: http://www.warin.in
Postat av: pezze

aahhhh.. du lever med händerna på kinderna ;D

skôj o se attdu uppdaterar blogget ;)

pôss på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0