Snöstorm, blixtlåsstrejk och ny jacka! =)

Hejhopp alla!

 Igår var det en lång lördag. Dagen började med jag städade hemma lite på f.m innan jag åkte till jobbet. Jobbade 2 timmar sen hämtade min sambo mig vi åkte till Marieberg. Hade tänkt jag skulle få chansen övningsköra men min sambo - lille slarvpelle - har glömt kvar övningkör-skylten kvar i firmabilen i Vingåker så jag kan inte köra omkring utan det... Otur! Men iallafall vi kom till Marieberg och tittade runt. Jag passade på köpa äntligen min efterlängtade vinterjacka! Jag har gått omkring med sommarjacka oavbrutet i ca 2-3 år i rad! På vintrar brukade jag ta fleecetröja under sommarjackan så jag inte skulle frysa. Nu har min sommarjacka som har hållit mig trogen mot alla väder gått sönder, blixtlåset alltså... 
 
  Min ny vinterjacka - i rött såklart! :)

Jag har handlat lite annat som nya strumpor mina fler och fler strumpor har gått i graven alltså massor hål som en ost. Har haft dom i flera år inte undra på det. Hi hi. Samt köpt en liten väska lätt att ta med än ta fram min stor bagväska om jag t.ex ska bara hälsa på en kompis. Ibland ryggsäcken får inte plats till allt bero på vad jag vill packa i. He he!

  Min nya fina väska, naturligtvis i rött också! Vaddå besatt?

Min sambo suckade när jag köpte jacka och väskan i rött. Han himlade med ögonen. Men jag har köpt en varm tröja och strumpor i SVART! :)  Så jag köpte inte bara i rött. Men jag vet jag borde ta andra färger också men svårt... Jag blir lätt kär i rött plagg om de tilltalar mig ja. Och finns i min storlek.... så är det kärlek vid första ögonkast, som min nya vinterjacka!

 Ja nu är jag iallafall redo mot vinterväder! Kom an, snö!
 På tal om snö det var snöstorm i Örebro i tisdags. Jag var i trafikskolan och pluggade då vädret blev värre och värre. DÅ i detta ögonblick vill min sommarjacka inte samarbeta med mig. Blixtlåset alltså.... den slutade funka. Faaaaan... Jag fick gå ut i stormen med jackan öppet. Tack för fleecen! Annars skulle jag ha legat i sjukhuset i lugninflammation vad vet jag? ;) Jag stod vid hållplatsen ca kl 18 och väntade på bussen. Då kom min buss men busstider stämde inte - äsch man får tacka och gå in i arghh skön varm buss skyddat mot ovädret. Ni vet min jacka som är trasig...
 Sen åkte bussen, vad halt det var! Jag höll andan när bussen skulle svänga. Jag satt längst bak - det var dragspelbuss så jag kunde känna hur bakdelen bara gleeeed när bussen svängde försiktigt. Jag och bakdelen bara gled och smällde mot trottarkanten/buskar o allt. Sen rullade vi vidare... Obehagligt verkligen. Men chauffören kämpade bra han tog det försiktigt. Kom hem helskinnad. PUH!
 Dagen efter läste jag i NA på internet att bussar slutade köra vid 18.30 pga det var omöjligt att fortsätta köra. Vilken TUR jag hann med bussen innan de slutade köra! Jag åkte ju buss runt 18 tiden.

Jag tog lite bilder på onsdagmorgon efter snöstormen har besökt oss.

    
 
Snön överallt! Tova Sol kollade lite hon också. Båda hon och jag längtar redan efter vår/sommar!!!



Jo på tal om igår var dagen inte slut... efter Marieberg har vi ätit på MAX sen hem, buss in till stan och sett på bio Saw 3D!
 Ovan i början se filmen i 3D men man vande sig ganska fort efteråt. Tycker filmen var tja... inte vidare bra avslut. Jag och sambo har sett alla Sawfilmer och alla brukar ha bra poäng, bra innehåll och ja lite läskigt också. Men den sista känns som flopp. Besviken! Efter vi har sett den känns som jaha? Trist!
 Nu längtar vi efter Harry Potter och dödsrelikerna del 1! =) Spännande!!!

 Idag latar jag mig. Skönt med en lat söndag innan ny jobbvecka börjar. ;)

  Ha det bra!


 Bilden togs nyss idag på min drottning Tova Sol! <3 Blev ganska bra bild utan blixt. Jag använde min kamera.


Kommentarer
Postat av: Neta, Zacco och Zeke

Ååå vilken dag!!!! :D Underbara bilder och vilken bra rapport!!! ;) Ja, se där ... SAW suger ju :D MOHAHAHA :P Men fan va häftig med PUMA väska .. stolt över dig som valt en jättebra märke ;) och sedan jackan... Jättesnyggt ... PÅ tiden ... galen på din jäkla fleece!!! fniss!!! PUSSKRAAAAAM miss you!

2010-11-14 @ 17:17:49
URL: http://wisserangels.se
Postat av: pezze

jösses... att ni hade snöstrom där.. medan här i alingsås e det bara regn o hårt blåst...

men har kommit snö en gång typ men den försvann typ efter en eller två dagar....



hihi att du gillar rött ser jag.. jag e nu lite inne påp lila nu..

hihi...

funderar på att byta te lila färg i tyger i vardagsrummet för har rött/vinrött men kanske får vänta tills efter jul!!! ;P för det blir mkt rött här då L



o kram o puss på dig.. saknar efter o få träffa dig!!! suck

Postat av: Fia

Fina katter du har! :) Rött är fint, härligt med ny jacka förstår jag ;)



Jaa, Amy har verkligen vuxit, har långa ben tycker min mamma :D

Igår var inte en kul väderdag, men idag stor skillnad! Kallt och härligt väder. Perfekt! :D Hellre kallt än riktigt blött..

kramkram!!

2010-11-16 @ 11:53:46
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej! Ja, det var en otäck olycka, men tur så blev det inte allvarigare än så, ja handen har jag kvar, tack och lov! Men snart är jag tillbaka igen med allt jag brukar göra. Ibland måste man ha liten paus, någonting måste stoppa mig, så nu blev det så här. :) Tur att det hände NU och inte under julen, nu får vi bar ahoppas att såret läker fint, det beror väl på mig som inte hunnit vila handen ordentligt. Haha. Krammm!

2010-11-17 @ 16:00:14
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0