Tova Sol + lite annat

Här är jag igen - som vanligt dålig på att uppdatera bloggen... Tralalala... Bättre sent än aldrig, eller hur? =)

 Ja i måndags har man åkt en sväng till veterinären med Tova Sol, medans jag själv höll på bli sjuk i influensan fick kämpa och le. Jag mår finemang... NOT! 
 Tova Sol fick sin årlig vaccin som vanligt och hon har sagt vad hon tyckte minsann om farbror Dum med sprutan! Seniorhälsokontroll gjordes också, så veterinären var mer noga än förra året. Kollade i öronen, ögon, tänder, lyssnat på hjärtat, lungor. Kände på magen, buk, leder osv.

 Allt var finemang förutom ögonen, hon har fått gråstarr båda ögon. Jag har länge misstänkt hon ser lite dåligt och när man tar bilder på henne brukar det bli grumliga på hennes ögonen.
 Sen har hon haft problem med mage från och till... Bajsar sällan riktiga korv så nu föreslog veterinären jag ska avmaska henne att börja med och ge Floriflora det är en sorts fodertillskott som innehåller snälla bakterier mot magen ungefär som vi äter fil med dofilius ( osäker på stavning...) men Floriflora är mer anpassad till för katter. 
 Plan B om inget av båda hjälper hennes mage så får hon äta Flagyl - den används mot inflammation i mage/tarmar.
 Fått recept sen åkte vi trötta hem så blev jag verkligen sjuk i feber, dunderförkyld, ont i huvudet... det jäkla hela influensapaketet! Min sambo jobbar ju annan ort så han kommer hem bara på helgerna.

 Så... när fort jag är frisk så ska jag till apoteket och ta ut recepten för avmaskningsmedel man kan droppa i nackskinnet samt Flagyl. Hon äter nu redan Floriflora blandat i hennes kattmat.
Håll tummarna det blir snart bra för hennes mage! Hennes syn blir knappast bättre men hon kan iallafall se och hoppar med perfekt mått på möbler osv. =) 
Kanske hon har lite svår för Marco eftersom han är en riktig yrväder busig kille som vill hinna med allt. Hälsa Tova Sol, leka på en gång osv. Tova Sol ser inte bra hon hinner inte med därför blir hon vresig. När Marco är lugn så brukar Tova Sol vara nöjd det har jag märkt. 
 Svårt att förklara till lillen... Hans schema består av bus/ lek, sova, äta och reta Tova Sol. Hi hi! Han är ju ungkatt med full av energi. 

 Jag var hemma från jobbet hela veckan - trist för mig men kul för katter att ha sin matte hemma. Idag kände jag äntligen mig själv igen! Så jag hade lite ork idag att diska o göra lite annat men blev fort trött igen. Phu. Skönt iallafall göra nåt! =) 
 Sen började jag bli rastlös... smsade min sambo och frågat vart han har lagt sin systemkamera?? Fick svar då fann jag den ( jag som letat hela lägenheten förutom DEN DÄR dumma skåpet där låg kameran!) så började jag fixa röd tyg som bakgrund och tänker försöka ta några finfina bilder på mina små älsklingar. 
Lätt? NEJ! 

 Tova Sol; Fick muta med massor kattgodis för att få dit jag vill henne. Sitta och posera men attans svårt! Hon är en kattdam med skinn på näsan. Ingen leksaker som funkade. Hon var inte på bushumöret. Nähä.... Bara godiset vill hon ha.... Min envisa drottning! ;) På bilder syns tydligt hon HAR starr i ögonen tyvärr.... 


 Sötaste Tova Sol, syns tydligen på henne vad hon tittade på...? Godis såklart! Fniss! <3


 Ja efter jag har fotat massor på Tova Sol, så var det Marcos tur. Precis som jag misstänker är han en liten vandalism. Om han förnekar det har jag bildbevis! ;) 
Marco har bara det rooooligt på hans villkor såklart. Att sitta och posera glöm det! 


 Blä att vara söt. Här ska det lekas! Tjohooo!!! 


 Mera bilder ska sen läggas in i min hemsida. =) 

 Det är kul att fota mina katter men vilken utmaning det var. Hi hi. Det blev många bra, roliga, halvgalna och misslyckade bilder! Katter är inte precis som hundar man kan säga 'sitt' och WOW en fin bild. Färdig! =)

 Jag älskar mina katter som de är!  Tova Sol och Marco Ruffy! <3


  Ha en skön höst! =)
 

Kommentarer
Postat av: pezze

hihi... fotar oxå ibland mina katter... både älskar o hatar dom ibland.. speciellt då de väcker mig en viss tid på dygnet då jag vill sov ao de vill ha mat.. maxi ger sig fan inte o vet atthan vinner men iibbllaannddd vinner jag över honom hihihi ;)



men synd att du blir sjuk oftas.. hmm... krya på dig gumma iallafall!!!! :* (puss)



men TS hoppas jag att ni får i ordning hennes mage!! inte kul o ha probbe med magen ju... o hoppas Marco lugnar ner sig snart den lille vildônge!!! :P

kramixx

Postat av: Dara

Skönt att du är på bättringsväg nu, då gjorde du en egen TopCat hemma,en annan version av tv3's Topmodel!;) Gillar bakgrundfärg, så typiskt Frida!! :D Håll tummarna för Sol Tovas hälsa!

2010-10-07 @ 22:16:37
Postat av: Neta, Zacco och Zeke

Jaa, diggar all bilder du skickade över sist, de är underbara.. Märks att du gillar å fota mer o mer, speciellt om de är systemkamera stolt ;) Hihihi... Svart å Vitt <3 ellerhur?! ;D du å tommy ska ha en mantel en vacker dag :P fniss fniss ;) Håller tummarna för Sol katten! ;) Marco är marco så han fixar allt helt enkelt ;) PussKRam

2010-11-11 @ 13:31:24
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0