Äntligen en kattvagn!

Hej!

 Jag har beställt kattvagn eftersom min kattkille väger 5,5 kg. När jag bar honom i transportsburen till bilen eller speciellt på kattutställningar tänker jag ofta " jag vill ha kattvagn... vill ha kattvagn..." Marco är TUNG! =)

 Så jag har beställt, och det kom i onsdags. JIPPIE! Jag åkte till Neta och stannade över hela påskhelg därför har man inte provåkt än. Men igår kom jag hem så jag och sambo testade Marco först med hans nyköpta sele. Äntligen har han ett eget sele!

 
 Titta på mig! Titta på min nya sele! Vad tycks?!

 Marco bråkade lite först när man sätter selen på honom men sen lekte han bekymmersfritt. Härlig kille med sån attityd! ;) 


       


 Sen satte jag honom i kattvagnen och satte fast spännet, han vill bara hoppa ned hela tiden. Jag fick stänga in honom och körde vagn några varv i lägenheten det kändes lite fånigt men så att han ska få lite AHA hur det fungerar. 
 Så efter några varv och han började bli lugn så tog vi ut vagnen. Promenerade en runda. Han var orolig först men sen när han började märka andra hundar och fåglar så var allt mer intressant! ;) 

 
 
 Så här ser kattvagnen ut. 

 
      
 Marco tog det rätt bra med kattvagn-runda. Han gillar bäst att titta på hundar, de är roligare än fåglar! Min lille knäppis. ;) Vi måste göra flera gånger så han ska bli van. 


 Jag har självklar inte glömt lägenhetens drottning, har även tagit några fina bilder på henne igår! 


       

 
 Finaste Tova Sol som njöt av solen! Hon slapp åka kattvagnen igår men kanske en dag provar vi? Får se vad hon kommer tycka om det?! Hehe!

  
 Snart börjar Desperate Housewives. Spännande! 

 Ha det bra! 


 
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Vilken fin kattvagn! Det var något nytt för mig! Nu har Marco det lyxigt! :D

Ja, det var så underbart därborta vid Oset, hoppas du får visa din mamma Oset snart.

Kramm!

2011-04-27 @ 12:51:37
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Neta

Jättebra bilder på kattdamen och kattkillen :D Hihi, ja hoppas ni tar ut Sol i vagnen också snart så får vi se hur hon reagerar.. Vi får testa och ta ut Marco å Zacco på promenad, så får vi se hur han reagerar att ha Marco i vagnen så nära sig :D Det kanske går toppen sen att han kan gå i selen bredvid haha:P

2011-04-27 @ 17:33:33
URL: http://wisserangels.se
Postat av: pezze

fniss

vissade morsan detta kattvagnen o hon tyckte den var käckt... schäckt eller vad fan hon nu sade..

men tyckte iallafall att det var en fiffig ide :)

hade jag pengar så skulle jag nog ha köpt detta så mina katter kunna följa med då jag o morsan e ute o promenera!!!

:) så de kan få se lite spännande än bara dessa 4 vägga här hemma!!!



okiedokie.. kramix på dig gumman min!!!

2011-04-28 @ 00:57:18
Postat av: Fia

Ja, att ligga ute i solen är tydligen det bästa hon vet (förutom att busa så klart) :D Det är ju härligt med sol och då gäller det att ligga o slappa i solen! :) kramm

2011-05-06 @ 18:57:48
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Angelica Karlsson

Så fiffigt! Vart köpte du den? :)

2011-12-04 @ 11:45:30
URL: http://angelicakarlssonsfoto.blogg.se/
Postat av: ewa b.barve

var har du köpt den?.så jättefin, skulle passa mina siameser perfekt.är tacksam för att få svar och önskar en god jul

2011-12-22 @ 20:02:47
Postat av: Tomaatti som svarar;

Hej Angelica och Ewa!

Jag köpte kattvagnen i Swecat hemsida. http://www.swecat.com/djurvagn-morkbla

Det är lite dyrt men värt!

2012-01-07 @ 19:28:28
URL: http://tomaatti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0