Vårtecken

Hejhopp!

 Härligt att våren är här!!! Äntligen!

 Härhemma är det som vanligt. Tova Sol kräks upp lite oftare hårbollar hon fäller just nu. En av vårtecken! :) Marco är lika knäpp som alltid, kör 190 km/h härhemma. Han sitter mycket ute på balkongen och spanar.
 Tova Sol går ut på balkong jooo, oftast vill hon hellre jag ska vara med.

 Den 11 maj ska de till veterinären. Tova Sol ska få ny blodprov för att kolla hennes sköldkörtelvärden hoppas det har sjunkit så hon slipper börja med medicin samt misstänker jag hon har tandsten men ska kollas upp om det stämmer. Hon luktar lite illa ur munnen på sistone så jag misstänker tandsten? Sen ska vi kolla Marcos ögon de rinner igen samt hans dåliga tänder. Ja alltid något med katter. ;)

 Snart närmar det påsken, skönt med långhelg - jag och sambo har inte bestämt hur vi ska göra under påskhelgen. Hmmm? Men skönt med lite extra lediga dagar!

 Slutet av mars har jag besökt min vän i blå berget ( se tidigare blogg-inlägg men bilder var från nästa dag! Fniss!) Vi har promenerat långt, till Dammen. Jag tog lite naturbilder med min kamera. 

 

 

 
 Genväg? Ja det kan man undra....  *S* 

 Bilder togs 27 mars, säkert nu idag däruppe är snön o allt borta! :) Kanske lite lerigt kan jag nog tro. Måste åka dit igen och fota tydligare vårtecken; blommor o annat! ;) 

 Min sambo glömde byta vinterdäck, nu är det dubbförbjud så hoppas han kör imorgon till jobbet utan få böter och sen byta däck där till sommardäck! :) Därför jag kan inte köra bil under helgen. Vill inte riskera få böter pga dubbdäck är kvar på Harry. Och håller tummarna att besiktningen går bra, Harry ska besiktas snart igen. Förra besiktningen förra vecka gick inte genom pga nån med bromsar. Ska in till verkstan och få det fixat. Sen besikta. Ganska bråttom nu eftersom i maj får Hary körförbjud! Ja min sambo gör allt in i sista minuten! :P
Gäller att ha nerver av stål! Hi hi!

 Igår såg jag annons på ICA nära mitt hem att ett katt är försvunnen, på foto var det en fin korthårig röd huskatthona. Sen gick jag och min kompis hem till mig för att se en film. Då såg jag en katt som liknade bilden låg på en utebänk! Jag och kompisen tvekade, jag tog kort på katten sen tillbaka till ICA och skickade MMS till ägaren. " Jag tror den katt vi såg kan vara er katt?" och talade om vart plats vi såg henne. Sen fick jag svar från ägaren ja det måste vara hon! Men fick SMS av ägaren imorse att de hittade inte henne. Synd! Hoppas de hittar katten iallafall.
 Hoppas bara hon är kastrerad, annars får man räkna med hon kommer hem dräktig! 

  Ja nu ska jag städa lite härhemma och sen koppla av söndagen som finns kvar. :)

 Kram!!!
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Neta

Hehe, underbara bilder... Jättekul att du tagit mer o mer foton, ser fram emot att du kommer hit igen snart så får vi fota mera ...

Hoppas de går bra för Tommy me bilen! Hihi, ja nerver av stål ... Helt riktigt :P

Åh, katten ... hoppas de hittar henne strax! du kunde ha tagit henne o hålla henne i farm när du mmsar !!!!!! så kanske du kunde ha fått hittelön?! Fniss :D du är BÄST <3

2011-04-17 @ 13:49:27
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Neta

famn menar jag ... farm?!?! helt koko :P

2011-04-17 @ 13:50:09
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Anonym

Skratt...nä..vår Nova stannar hemma. Vi ska till Skövde.



Boken tittade jag på idag men jag väntar med att köpa den. Började nästan klappa boken..skratt.

2011-04-19 @ 21:47:09
Postat av: Linda

Jag skrev kommentaren ovan;).

2011-04-19 @ 21:47:52
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0