Utmaning dag 14

Nu är det utmaning nummer 14. Oj då har man pågått i två veckor! :D 
 Idag blir det; Någon favoritkaruseller från Liseberg/Gröna Lund (bild)

 Jag älskar åka nöjesparker och karuseller!!! De flesta gillar jag, men det finns såklart några som faller inte in i min smak.  
 MEN det fanns en som var min absolut favorit i Liseberg, tyvärr sålde de den till Tyskland med motivering; Den tar in för mycket ström!!! GRRRR... Nämligen min högsta älskade HANGOVER! Nåja... Liseberg får tydligen elräkning som vi 'vanliga folk'.... *S* 

 Favoriter från Liseberg: 



 Balder. Åktid; 128 sekunder

  
Älskade Lisebergbana måste såklart vara med på listan! Oj banan gjordes 1987! Såklart är den en klassisk, ett måste att åka när man är i Liseberg!


 Kanonen, en riktigt skruvat resa! Rätt kul om man gillar mild huvudskakning. Den har verkligen rivstart; 0...75 km/h på 2 sek

 
Nog om Liseberg det finns MÅNGA härliga karuseller där! Nu till Gröna Lund. =) 

 
Man får inte glömma åka Flygande mattan när man är på Grönan! Den gjordes 1983! :) Såklart en av klassisker!

 
 Älskade underbara Jetline! Den blå berg o dalbana måste man ju åka när man är inne på Gröna Lund! :) Man får åka 800 meter lång resa i 90 km/h med fina utsikter över Stockholm om man hinner? *S*

 
 Glöm inte åka lite musiksväng på Pop-Expressen! Den är bara för härlig! Mycket snurr blir det! Ni som får lätt åksjuka så undvik den. Den gjordes 1996, jag minns när den var ny åkte jag och min kompis mycket på den! :)

 
 Lustiga huset. Alla har väl testat den galna trappan upp? Om man fattar hur så är de busenkelt! Lustiga huset har sin charm självklart är den en av favoriter! Det finns ingen hus som den! Den byggdes 1917! Sen renoveringen (tror jag) 1987. Därmed är Lustiga huset en av äldsta som finns på Grönan!

 
Såja nu har jag valt några bilder från Liseberg o Gröna Lund. Jag VILL lägga in massor men men... alla karuseller är SKOJIGA! :)
 Nu är man smått sugen åka dit! Ha ha! 

 Alla bilder togs från Google!

 Ha det bra! ;)


Kommentarer
Postat av: Neta

ÅÅh ja fan, man längtar så efter att få åka !!! :D i sommar ska vi fan till både ;o)

2011-02-02 @ 21:01:44
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Dara

Jaaa, vi ska köra hårt och ta igen alla gånger till sommaren!!!!:D

2011-03-31 @ 10:31:26
URL: http://dara.blogg.se/
Postat av: Dara

Jaaa, vi ska köra hårt och ta igen alla gånger till sommaren!!!!:D

2011-03-31 @ 10:31:52
URL: http://dara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0