Utmaning dag 31

Oj nu är det bara 10 dagar kvar tills man är klar med utmaningen. Vad fort det går! :)

 Dagens utmaning: Min tro

Tja ja.. min tro? Jag är inte religiös men ändå deltar jag ibland med dövkyrkan. Jag respekterar folk vad de tror på eller hur djupa religiösa de är. Så länge man respekterar varandra går det bra. Det roliga är att man umgås med folk, prata lite och göra nåt än sitta hemma.
Jag har lite svår tycka om Jehovas vittne eftersom de ringer på dörrar och tigger folk bli medlem i deras kyrka. Det där känns inte bra. Jag respekterar deras tro ja men att de måste gå omkring o ringa på dörrar, det är nog nåt löfte de måste göra i kyrkan där på viset känns ja... inte trevligt.  De kan vara trevliga och accepterar nej från mig men det finns vissa som står och envisar prata om hur bra det är. Nej betyder nej. 

 Min tro är att man ska tro på sig själv - det kommer ordna sig. :) 
 Jag tror också OM det ska finnas Gud som sitter där på molnen och välkomnar oss, kommer Han se ut vad vi vill han ska se ut. Det betyder alla sorts religion är välkomna, atiester, djuren ja alla! Kanske Gud är till och med en kvinna? Vem vet? :) 

 Viktigast är man ska respektera varandra. Då tror jag det skulle inte ha varit mycket oroligheter i världen, kanske till och med mindre krig i historiaböcker? ;) 



 
Lite annat;
 Jag mår fortfarande dåligt... dumma influensa. Har febern kvar... jobbigt! :( 
Min sambo kommer hem idag hoppas inte jag smittar honom!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Neta

Bra skrivet, hihi nu är du före mig som vanligt. KRYA på dig vännen. MISS YOU

2011-02-18 @ 10:57:27
URL: http://wisserangels.se
Postat av: warin

jaa jehovas vittnen.. deras tro är .... konstig. konkurrera om en plats i himmel..



Håller med dig till etthundra procent om det där med att respektera varandra å allt det där =)



KRAM <3

2011-02-18 @ 22:35:19
URL: http://www.warin.in

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0