Utmaning dag 12

Utmaning dag 12, låt se vad det ska handla om... Mina husdjur ( bild) 

Dagens utmaning är inte svårt jag ska lägga in bilder på mina djur snart, nu ska jag bara snabbt berätta hur utställningen gått igår, ni som hejar på Marco är väl nyfikna?! ;)
 
 Utställning 29 januari 2011
 Veterinärbesiktningen gick bra jag mötte veterinären som arbetar på Hund och kattkliniken i Bista, Aram heter han ( egentligen hans namn är lång och kan inte ens stava det rätt heller så man kallar honom för Aram.) Han kände igen mig. Skoj! Han sa Marco såg bra ut men när han öppnade hans mun såg jag hur rött det är i tandköttet uscha... Dax för honom till veterinären för tandundersökning. Jobbigt med en kronisk problem det kan hålla på hela hans liv. Synd om Marco. Han är annars glad och allt men han gillar inte till veterinären då vet han direkt varför. ;)
 Ja nog om det. Sen tävlingen började nästan direkt! Åh jäklar, samma sak utställning januari 2010 exakt ett år sedan. Jag märker Marco presenterar sig sämre om man tävlar direkt. I somras började vi tävla efter lunchtid och han har då lugnat sig och vant vid miljön. Då visade han upp sig bättre. Grrr.... Nåja som domaren sa; Han blir säkert bättre om han deltar fler utställningar och bli van. Domaren såg Marco var lite stressad men inte dock farligt. Min bebbe! <3 Han hamnade på delad sista plats med en annan katt som jag är osäker över det är Turbo eller Gustav eller Molle. De ser lika ut!!! Hihi!  Alltså fick Marco 5:e plats. Det var 6 st hanar med i gruppen. Findus, Cesar, Marco, Gustav, Turbo och Molle. Cesar kom 2:a plats. Jag pratade en del med hans ägare vi hade buren nära. Hon var supertrevlig cool tant på 55 år. :) Sen Findus ägare har jag hunnit prata lite med, men hon jobbade som assistent också så hon flängde runt en del. Findus har buren nära Marco också. 

 
 Utställning igår, Marco och finsk domaren Kriistina Rautio.
 Bakom domaren är det röd-vit katt vid namn Cesar som kom 2:a plats.

Ja nog om utställningen, nu vet ni lite! =)

 Utmaning!

  
 Huskatt hona, Tova Sol, 11 år. 

 
 Huskatt hane, Marco Ruffy, 2 år. 

 Mer info om dom finns på min hemsida!
Jag är jäkla sugen på att skaffa mig tredje katt! *S* 

Kommentarer
Postat av: Neta

Snygg frilla domaren hade :D Nästa gång kommer han först på placeringen! Finfina bilder på Sol & Ruffy :D Stöder dig tillfullo med tredje katt. RED! eller Tomato! :D KRAM

2011-01-30 @ 10:56:13
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0