Utmaning dag 3

Ja nu är det ännu ny dag för ny utmaning! :)

 Dag 3; Varför detta bloggnamn?

 Ja tomaatti är mitt bloggnamn... Tomaatti på finska kan ni lätt klura ut vad det betyder nämligen tomat! Varför på finska? Jo från min mors sida är vi ju finnar. :) 

 Jag är besatt av tomater sedan 1982. När jag var liten hos farfar o farmor köpte de tomater. Farfar matade mig lite med tomater då jag var 2 år gammal. Jag tyckte genast om den. De blev glada och gav mig massor. När jag var liten var jag inte matglad barn. Jag var hemsk kräsen och vill inte äta t.ex pizza, hamburgare, pannkakor osv... Jag tyckte om maten som andra barn inte gillade som ärtsoppa, tomatsoppa, svampsoppa, pölsa... Jag är konstig jag vet. :)
 När jag gick på dagiset har personal ringt hem till min mamma och sagt hur dålig jag åt på dagiset. Mamma visste det, hon försökte även få mat i mig hemma. Problemet fortsatte också under skoltid i lågstadiet sen blev det sakta bättre o bättre. Då kunde jag äta fler rätter och började tycka om mat. Tomater var typ en stor genombrott och sedan dess har jag ätit tomater varje morgon till frukost. Skivade tomater på mackor är bästa jag vet. Mums!!! Om tomater är slut hoppar jag över frukosten. Så är det. 

 
 Jag ♥ tomater


 
 Åt enbart tomater. Rom, Italien, sista kvällen innan vi for hem till Sverige. Italien har de jäkla goda tomater!!!

Kommentarer
Postat av: Neta

Härligt Frida... Minns resan med tomater så väl. Gissa hur förvånad personalen va där när du bad om en rätt tomater :P Rolig minne & då va de mycket sverige i fotboll på TV, minns du? :D KRAM

2011-01-21 @ 17:05:35
URL: http://wisserangels.se
Postat av: warin

tooooomater, självklart! ;)



liiite svårt att gissa vad tomaatti anspelar på ;)



SMOCK!

2011-01-21 @ 20:28:50
URL: http://www.warin.in

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0