Lugn midsommar

Hejhåå!

 Efter branden har man diskat massor från övre köksskåpen nästan över en vecka, nu är allt klart o rent! Brandrök/sot har lagt överallt i skåpet, pga röken har åkt in ventilen och sen in till vårat köksskåpet. Dåliga ventil här tyvärr! Har klagat många gånger till hyresvärden men inget händer. Vi kunde lukta hur ofta grannen under oss rökte och ja, hon rökte MYCKET. Men hon har inte varit hemma sedan branden, och förlåt men jag njuter av rökfria dagar!!!! Jag saknar inte henne men hoppas hon får flytta till ett hem med tillsyn eftersom hon bör inte bo själv... Hon har andra problem också som blev värre på sista tiden. Usch! Den 7 juli ska en tekniker komma till oss och fixa vår brandlarm. Bra bra! =) Nog om branden... 

 I onsdags har man åkt sväng till veterinären, börjar bli van vid här laget - alltid nåt med katter. 
Det är Tova Sols krångliga mage som är problemet hon har gått på diet för några månader sedan det hjälpte bara några dagar sen var problemet tillbaka, till och med Flortiflora inte ens hjälper. Veterinären är ganska säker på det är inte allergin han tror inflammation i tarmar. Hon ska äta medicin morgon och kväll i 2 veckor, medicin heter Flagyl och den gillar drottningen absolut inte! Jag kan förstå henne, medicin luktar mysko. Det är flytande medicin som jag blandar i hennes mat och sen be en stilla bön att hon äter iallafall lite så hon får åtminstone lite medicin i sig än inget. Att tvinga henne går verkligen inte speciellt jag är ensam hemma på vardagar. En nackdel när sambo jobbar i annan ort. Nåja man får göra bästa av det. Håller tummarna att medicinen hjälper iallafall. 

 Midsommar har varit jättelugnt härhemma, jag och sambo åt gott mat ute på balkongen med en öl. Sen spelade han mest tvspel och jag blandat mellan Facebook / läsa bok / diskar, städa lite... :) 
 Det har varit en riktig slapp helg det var verkligen skönt. Vi har hyrt en film " I spit on your grave" 
och sen såg vi på en film som vi har hemma " Ond aningar" med skådis Sandra Bullock. 
  
 Nu jobbar jag två veckor sen har jag äntligen SEMESTER! =) 10 arbetsdagar kvar...

 Ha det bra! 

 
 Sommarbild togs av min mobil, sommar 2010

 
 

Kommentarer
Postat av: warin

ja hoppas medicinen hjälper Tova sol! Håller tummarna + tårna!



vad tyckte du om I spit on your grave? Rena gentlemannen de där va?



Puss

2011-06-27 @ 20:36:27
URL: http://www.warin.in
Postat av: Neta

Jaaa, grannen måste ju få tillsyn redan nåt år tillbaka tyckte jag ozå. Usch, det kunde ha slutat värre för henne + de andra annars.

Håller tummarna för lilla Sol att de blir blåa. MASSA MED KRAM - saaaknar dig <3

2011-06-27 @ 20:55:51
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Neta

Warin, ha ha fyfan jävla sjuk film, men ändå skitbra... Njöt av all hämnd hon fixade ;)



UPPDATERA FRIDA :D



Ser framemot att FESTA för din semester, vi kan ta fredagen, eller lördagen ... spelar roll :P

PUSS

2011-06-29 @ 13:47:05
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0