Solig vecka

Sommar hej!

 Vilken skön väder jag har haft hela vecka, härligt att cykla till jobbet och hemåt. :) Men imorgon blir det sämre och sen under helgen rena skitväder. Då är det mest passande hålla sig inomhus, läsa nån bra bok och mysa med katter... men nä det gör jag inte! Vad ska jag göra? Nämligen till Borås med mina galna o härliga vänner Zeta och Warin med hundar på hundutställning självklart. Zacco ska glänsa i ringen så är det så.
 Det innebär man får vara ute... ute... mera ute.. i regnet samt ev risk för åska. Jippi. :) Bättre tidpunkt finns inte, bara att klä på sig rätt och vara munter! Hoppas mest på vi slipper åska eller håller sig långt långt långt borta!
 Jag ska kanske vara handler åt Zacco bero på Zetas kära fot eller om hon har hittat en vänlig själ som ersättare som får springa med hunden. Annars bjuder jag på showen, hal gräs + regnstövlar + en stor hund = allt KAN hända! :P 
 
 
Ska jag utställa hunden till höger tror ni? Nej, det är till vänster! Hehe! Jag kommer säkert bli lite nervös men ska göra mitt bästa självklart, om nu jag ska springa i ringen med honom förståss. :) 

 Mera rapport kommer efter helgen så ni får veta hur det har gått. Hoppas Zacco får bra kritik och bra placering så hans matte blir skuttande glad på ena fot. :) 

 
 Nu till min älskade katter;  Tova Sol äter fortfarande medicin och hon är sur. Flagyl smakar inget vidare men vi kämpar på. En vecka kvar... sen får vi se hur hennes mage blir därefter. Så länge tycker jag det har gett reslutat men å andra sidan har hon ätit mindre pga medicin blandat med maten så hon vägrar äta duktigt. Lite knepigt men hon har bajsat bra, ingen lös eller så. Håller tummarna att det lutar mot rätt håll iallafall!
 
 Marco är lite fånig kul katt, hans personlighet är lite fegis egentligen samt göra ofta spontana saker som han upptäcker efteråt jaså det är inte bra typ. 
 Han är smårädd för dammsugaren när jag ska städa brukar han föredra sitta ute på balkongen och väntar, lyssnar tills jag stänger av dammsugaren då är han glad. Han kan gå förbi dammsugaren inga problem bara OM jag startar så är han borta igen. :)
 Sen är han rädd för plastpåsar - vet inte varför tror pga ljudet från prasseln när jag prasslar den och lägga in i sophinken. Då brukar han springa till sitt "säker ställe" som är nämligen mellan TV och soffan i vardagsrummet. Varför han just valt den plats som säkert plats vet jag inte heller hehe! Bara Marco själv vet.
 Men nu har han blivit rädd för en sak till som jag upptäckte för några dagar sedan. Jag har fyllt på is i istärning-påse ni vet, man kan köpa på ICA och så. 
 När det har blivit is så brukar jag prassla och kämpar klämma ut några is i glaset tror det där ljudet han tycker inte heller om. Han gömmer sig där också och väntar. Min lille knäppis! =) 
 
 MEN han är inte rädd att gå förbi vår fötter/ben så vi kan riskera snubbla, ramla över honom. Nähä det är helt lugnt. Har trampat hans tassar, svans, snubblat över honom 10.000 gånger men han är rädd för de som LÅTER lite aning hemskt. ;) Hehe! Kul se hans utveckling sedan han var liten tills många år framöver hur han reagerar, tycker om, tycker INTE om saker. 
Har haft honom sedan han var ca 5-6 månader gammal och nästa vecka fredag blir han hela 3 år gammal!
 Tova Sol fyller hela 12 år på nu tisdag! Självklart ska hon få lite gott utan medicin i. Hehe!

 Ha det bra!

 
  


Kommentarer
Postat av: Neta

Hehe! Det kommer att gå bra i Partille/Borås.. Har kollat runt lite, hoppas på en viss handlers, men det fixar sig. Vi får öva ihop oss :P

Jaa, de där känner man väl igen, massa med olika personlighet, nu är det alldeles farligt o där är det helt ok, trots det är tvärtom. Katter & Hundar är för härliga de ;)

Håller tummarna för Sol, huvudsaken hon mår bra...

KRAM

2011-07-01 @ 11:34:30
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0