En topphelg!

Hejhå i sommarvärmen!

 Igår har man tävlat med Marco, NERK kattutställning. Självklart ska man inviga med kattvagnen genom att promenera från mitt hem till utställningen som tog en timma. Tur man har en snäll kompis som gjorde mig sällskap vid tanke på det har hänt mycket i Örebro så man inte vågar gå ut själv längre. Trist!
 Men iallafall, Marco tog kattvagn-resan bra dit och hemåt. Duktig kille!
 Kattutställningen var ovanligt lugnt igår, inte så många som var där, även folk var lite - tror många vill hellre kanske till sjön och ta årets första dopp än att åka in till stan? =)

 Sugen på framtida utställningar;

   2-3 juli , Stockholm, KKoJ kattklubb
 16-17 juli, Stockholm, JKK kattklubb
 20-21 aug, Linköping, LK kattklubb
 27-28 aug, Stockholm, CCC kattklubb
 17-18 sept, Eskilstuna, MSK kattklubb
 5-6 november, Stockholm, TCC kattklubb
 
2012, januari - NERK igen självklart. Slutet av januarimånaden brukar det ske. :) 

 Några bilder från utställningen...

   
 Jag tog tyvärr bilder med min mobilkamera vilket det blev inte så bra. :(
 Domaren i blått, Anneli Persson, kollade in Marco. Hon påstod att Marco hade fel färg (?) han ska inte vara svart/vit utan klassas som svartsmoke / vit. Hon kallade dit en annan domaren, kvinnan i vitt som fick kolla också, och sa ja det är svartsmoke. Mycket märkligt tycker jag. Nåja. :) 

 
Marco har varit duktig, visst var han lite orolig över miljön, ljudet och lukten men uppförde sig bra. Han var lugn, snäll ja han är lätt att hantera med. En genomsnäll kille! 

    
 Fina bilder togs av Räkan med hennes underbara systemkamera. Synd att hon hann inte fota när Marco tävlade. Fasen också! =) 


HP fick jag av en jättego tjej, som hjälpte och tolkade lite under Marcos bedömning av domaren, då hon berättade att domaren sa Marco ska klassas som svartsmoke. Hon hängde dit en sött rosett på min bur, då jag gick ut för att köpa lunch. Blev förvånad när jag kom tillbaka, vilken trevlig överraskning. På baksidan av rosetten skrev hon "GRATTIS till en vacker katt" man blir visst glad?!? =) TACK! 

Förrigår då det var fint väder satt jag ute och läste boken i solen, njöt av sommarvärmen. Irriterande över min långa lugg har jag fixat så min sambo kallade mig för Lilla My.

 
 Lilla My, sa Tommy. Men fan vad skönt man har håret uppe, måste boka tid hos frissan!

När jag läste boken " Svart ros" skrivet av Nora Roberts så fick Marco sin vanliga hyss, gissa vad han har gjort?!
 Lite bildbevis härnere;

  


 Ja min lille busfrö, Marco. ;) Visst är hans tassar så söta att se på?! 

 Jag avslutar bloggen med att skriva stor GRATTIS till Amie som utställdes igår i Norrköping! Nu är hon championat som sin mor Zafira! Grattis grattis till Amie och matte Maaria!!!! =)

 
 Tova Sol ska till veterinär den 22 juni, håller tummarna allt ser bra ut. Hennes mage är sämre, inte ens Flortiflora hjälper. :( 
 Hon äter inte bra heller, kanske bero på sommarvärmen? Vet inte, men självklart håller jag ett öga på min krutgumma. Hon väger nu exakt 3 kg, har vägt henne förrigår för att kunna se senare om hon har tappat mer i vikt eller inte. 

 Nu ska jag återgå till balkongen och läsa vidare Nora Roberts trilogiböcker den sista delen " Röd lilja" och njuta. 

 Trevlig Nationalsdagen på er!
  GRATTIS lillasyster Miriam som fyller år idag. Hipp hipp hurra hurra!!!! <3

  Soliga kramar
 

 

 

 
 


Kommentarer
Postat av: Dara

Dukkiga modell Marco och lilla söta My!:D Marco verkar visst ha klass över sig än man tror!;) Svartsmoke anges som ett visst mönster i päls? Snygga bilder tagna av Räkan! Håll tummarna för Tovas mage!:( Kraaam!

2011-06-06 @ 21:51:09
Postat av: Neta

Hej Lilla My! Hehe :D

Jaaaa, håller tummarna för lilla Tova Sol!

Marco Ruffy är cool han, men stackars han som såg misstänksam ut på bilderna under kattutställningen. Hoppas du kommer iväg på fler kattutställningar ;) Men som sagt, hoppas allt går bra för Solen oxå först å främst! KRAM

2011-06-13 @ 11:01:22
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0