Ambidextri...

Hoya!

 Jag hade haft liten bloggtorka, vad ska man skriva nu?!? ;)

 Livet rullar på som vanligt, inget speciellt hände. Jobba, hem, sova, jobba.. ja ni fattar.

 Helgen har varit lugnt, jag jobbade i lördags sen besökte jag Z-gänget och tagit vin, mycket snack och pussat hundar. :) Dagen därpå såg vi på film Penelope, den är jättebra! Rekommeras!

 Ja nu till bloggens rubrik, va vad är det?
Jag säger ofta jag är vänsterhänt, jag skriver med vänstra handen, äter, men sen tar min högra hand över övrigt som klippa, datormus osv.. Alltså är jag inte 100% vänsterhänt. Låt oss spola lite till min barndom...
 När jag var liten och då lärde jag mig precis läsa och skriva då kunde jag försöka skriva mycket krassliga meningar ungefär som " Hej jag heter Frida" och så vidare... Jag minns jag brukade skriva med båda händer, alltså några ord skrev jag med vänstra hand, sen tröttnade jag på och bytte till högra hand och fortsatte skriva. Utan större problem men det störde min mamma. En dag sa hon till mig;
- Jag tycker du borde hålla dig till en hand när du skriver, du kan inte sitta och byta hand hela tiden.
Jag funderade lite för mig själv vilken hand jag skulle hålla mig till då? Så bestämde jag mig rita en varsin bild som vänstra hand hade ritat och även den högra hand också... sen satt jag där och jämförde vilken bild var finast. Den vänstra var finast! Så där blev jag vänsterhänt. :)
Visst kan jag skriva med högra hand fortfarande idag men skrivstil är inte lika snygga ( inte lika van) men det går utan problem. Det kan vara bra att ha ifall jag skadar mig med vänstra hand? Hihi!
 Jag vet inte vad skulle hända om mamma inte har bett mig hålla till en hand när jag skriver...? Hmm...
En bonus till det också, jag kan skriva spegelvänt texter och siffror. ;)

 Jag är vänsterhänt för jag valde det! 

  
 Tidig sommar, år 2011 (tror jag?)  Åt glass med frysta bär mumma! Kolla vilken hand jag använde? *S*

 Ha det bra, folks!

 

 

Kommentarer
Postat av: warin

verkligen praktiskt det där haha..



jaa en talang du har! att kunna flytande skriva spegelvänt texter :D



<3<3

2012-02-20 @ 19:17:07
URL: http://www.warin.in
Postat av: Neta

Frida i nötskal ;) Puss XD

2012-02-21 @ 19:21:25
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0