Rik idag!

Tjoho!!!

 Idag har man tagit en sväng till polishuset och hämtat... vad?
För tre månader sedan, tidigt på morgonen skulle jag till bussen. Ute hade regnat så det var fuktigt på marken än. Jag skulle sticka, typiskt av mig att ofta stirra på marken när jag går - fördjupt i egna tankar. Men iallafall, utanför min port fann jag någon hade tappat pengar. De hann inte bli riktigt blöta så det måste ha hänt rätt nyligen fast det fanns ingen enda människa ute. Kanske bråttom? Jag hittade en 500 sedel. Ojoj.. sen fann jag en till 500 sedel. Fyfan, 1000 kronor! Jag stod och tvekade, ifall personen i frågan skulle återkomma o leta efter sin pengar? Jag gick lite runt o väntade på ifall h*n skulle dyka upp. Nix. Jag gick tillbaka till min lägenhet, precis innan jag klev in porten fann jag ännu en 500 kr sedel nära buskar! 1500 kronor! Nej, det måste vara en skämt?!? 
 
 Jag lämnade en lapp till hyresvärden att om någon frågar efter pengar får hänvisa till mig via mobilen.
Inget hände. Ingen meddelande. Jag gav pengar till polisen ifall någon ringde dit o frågade? Då inne i hittegods-avdelning berättade jag vad som hände, då skulle man räkna pengar. Som sagt det var fuktigt ute så sedlar var lite lätt fuktskadad, då när man räknade särade ju man på sedlar fann jag 500 kronor till! Den hade fuktat ihop varandra, alltså blev det 2000 kronor sammanlagt! Jisses!!!
 Nu har tre månader gått, och pengar är mina. Jag gav det hela 2:a chans, mer kan jag inte göra. Synd om personen som tappade så mycket pengar den morgonen! Varför har man mycket i fickan? Hmm hmm...?
 Nåväl! Jag gjorde så gott jag kunde! Nu ska pengar sparas, något till mig o Tommy! :)

 Jaha, har tvätt just nu bläh. Mycket spring upp o ner till tvättstugan. Puh! Skönt få kläder rena igen. 

 Ha det bra, folks! // Från en 2000 kronor rikare! ;)

 


Kommentarer
Postat av: Annette W

Grattis, du förtjänar lite extra, solstråle där! Hitta på nåt kul.

2012-02-01 @ 21:22:59
Postat av: Linda

Det är bra träning att springa upp och ner:). Härlig med lite extra pengar.

2012-02-02 @ 18:58:50
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Neta

Mm, rå, rikt! ;) Massa förslag för dessa där kronorna!!! :P Fniss

2012-02-09 @ 17:01:03
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0