Dunder & brak

Hej!

 Snart dags att anmäla Marco till kattutställning, men jag har beslutångest som hoppas ni kan hjälpa mig? Ska jag anmäla honom bara en dag eller vara med på två dagars utställning?!? :P
Det är i Örebro, den 3-4 mars! Hmm hmm,,, en eller två dagar...? 
 
 Förrigår följde jag med lillasyster till polishuset och få hennes pass fixat, hennes gamla har gått ut. Så jag måste bevisa att hon är min hopplösa syster! Hehe! Efter besökte hon mig, vi åt lite och sen gav jag henne äntligen julklappar. Vi har inte firat julafton, hon var hos sin farfar o farmor o sin släktingar från fars sida. ( Vi har inte samma pappa.) Hon fick ett bok och så en dörrmatta där stod FRI ENTRE´ på. Passar bra, hon brukar vara ute på krog med sin flickvän eller kompisar, så hon borde veta att hemma hos sig är gratis! Hahaha! Lite humor måste man ju ha, eller hur?
 Sen spelade vi lite det nya Zelda spelet. Först såg min syster lite uttråkad men sen började hon vara med i spelet, även PROVAT. Hon var bättre än mig. Mina systrar är ofta duktigare än mig på tvspel! :P
Därefter gick hon hemåt, jag försökte kämpa vidare i dumma Zelda spelet http://www.nintendo.se/wii/spel/skyward-sword då jag hörde dunder och brak, fick syn på Marco - den lille ligisten hade vält enorm blomkrukan från byrån, allting föll ner på golvet. Jag klev upp från soffan och skrek " vad i helvete...!" Marco sprang snabbt till köket. Jag skrek för att de mest jag vill katter ska vara borta från rummet när de har vält ifall det går sönder glas, krukskärvor så de inte råkar trampa på.
 Att ha ett skadat tass är besvärligt att behandla o hålla rent, vid tanke på de går i kattlådan några gånger om dan osv. Bökigt värre! Hellre gasta och få dom ut ur rummet då kan jag städa. :) 
 Tack o lov krukan klarat sig, bara mest jord och all lerkulor som spred halva vardagsrummet. Dammsög dammsög, dammsög och sen torka torka o torka! Flämt, min rygg!
Marco låg under köksbordet o såg lite ledsen ut. Sen smög han till Tova Sol som låg i sovrummet, hon var nog inte dugg förvånad, han satt nära nätdörren och försökte se gullig ut. 
 Efter jag har städat klart sa jag till unge herrn det var lugnt nu. Allt bra igen. Vi lekte lite så blev han glad. Sen sov han bredvid mig medans jag fortsatte kämpa genom dumma spelet. Fast igen! Gaaah! Det är mycket tankenötter i, man måste lösa problemet för att komma vart. Kul spel. 

 Imorse vaknade jag av Tova Sol har borrat sin ansikte mot mitt hals och sov. Mysigt! =) 

 12 veckor kvar till Påsk! =)

 Ha det bra, folks! 

  Gaah längtar till värmare årstider!

 

Kommentarer
Postat av: Linda

Har du börjat träna igen?:). Jag måste motionera lugnt nu när mina knä gör ont:(.



Om du orkar tycker jag du ska anmäla till 2 dagars tävling:).

2012-01-12 @ 23:37:45
URL: http://www,nakit.webblogg.se/
Postat av: pezze

1 dags tävling tror jag det e bäst!!!

tänkte på dig o katten som kommer att stressa mkt på en dag på kattutställningen, så?!?!

men det e upp till dig själv hur du ska göra!!! :)

Postat av: Neta

Hmm, om jag döper min nya hund till Zelda, kommer du inte o spela iväg henne?! HAHAHA

2012-02-09 @ 17:09:54
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0