Trampa för livet!

Hoyah!

 Ja imorse tränade jag. Sen skulle jag cykla till jobbet. Vid en stor korsning med mycket trafik såg jag det blev grönt gubbe även grönt cykelljus. Bra bra, då slapp jag liksom stanna och vänta. Jag såg fundersam på ett par som stod kvar och pratade med varandra. Kanske de har inte märkt det har slagit till grönt?
Nåväl jag trampade vidare och då hörde jag siren, jag som är döv och kunde höra det innebär det att det måste vara mycket nära eller hur? Jag såg brandkåren med blåljus på, komma! Jag hinner inte alls bromsa då skulle det bli världans smäll, så jag valde att trampa in sjuhelvete så att man lämnade nog eldspår på asfalten! PUST! Inte undra på de hörande har valt stanna, de hörde ju siren långt bort! Jag kunde ha följt deras exempel och stannat men ja nåväl!  
Ironiskt nog att min hörsel räddade mig! Vad hände om jag inte hörde brandkåren komma? Det var verkligen nära ögat!

 Lite dramatiskt blev det väl imorse. Jag slår vad om att brandmän minns mig. " Den där jävla dövstum med röd hjälm ska vi slå ihjäl sen!" 

 Ha det bra, folks! Cykla lugnt. ;) 

 
Om ca en månad.... Viking Line, här kommer vi! :) Det blir en kryssning till Åland med världens bästa gäng: Jag, Neta, Sara och Karro! Hoppas det blir härlig resa!
 

Kommentarer
Postat av: Neta

Jösses, du kunde ju ha blivit ihjälkörd! Fyfan...

Åha ja ser fram emot VL! Jösses tiden går fort,... sjukt! :) ska bli gott me buffe o frukost där ... muma! Ska bli skönt att komma bort från verkligheten typ, det känns alltid så när man åker båt!!!!! :) KRAM

2012-05-24 @ 18:51:10
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0