Uppdaterat lite om allt! :)

Hej folks!
 
 Oj vad det har uppdaterat en del nya funktion här på blogg.se så jag blev lite virrig. :) Hoppas det blir till bättre inte sämre! Jaha ja, semestern slut och hösten har anlänt hit! Igår fyllde min make 32 år! Hipp hipp hurra!!!
 
 Nu har vi något att berätta till er trogna bloggläsare.
 
 Jag och min make har fått hem en märklig sorts tomat, en liten förklaring följer med som står att tomaten blir mogen att plockas ut efter 9 månader vilket blir i mars 2013. Mycket mysko! Men vi önskar iallafall tomatfröet Karlinen välkommen!
 
 Om ni sitter och undrar öhhh? Lite tydligare med bild som säger allt:
 
 
Gravidtest 13 juli! Blev överraskad, jag hade väntat mig egentligen det skulle visas negativ! Men nä, det gav direkt mycket tydligt plus!
 
 
Så nojjig blev jag efter det första gravidtestet - tänk om det luras?!? Nej tog ännu ett test igen 15 juli för att övertyga mig att testet inte ljuger..... *S*
 
 Jag blev inskriven i MVC under min första semestervecka och tog blodprov eftersom jag äter medicin. Allt såg OK ut. Skönt!
Men sen på sista tiden hade jag mått illa fytusan! Sjukskrev mig från jobbet och tyckte synd om mig själv YNK! Äter medicin nu mot illamående som heter Postafen och det hjälper. Men jag mådde ändå uselt så man tog igen blodprov och såg att min Levaxinvärde har sjunkit ner, så nu har man höjt min medicin från vanliga trogna 100 mg som jag har ätit i många år till 125 mg. Ny blodprov om fyra veckor! Känner mig piggare. Tur att jag är inte rädd för nålar. Hihi!
Just nu är jag i inne vecka 12 och tomatfröet beräknas komma 18-19 mars 2013.
Jag har börjat jobba i måndags och det gick bra - tog det lugnt och satt för de mesta i kontoret, hade massor kontorarbete efter 6 veckors frånvaro! :)
 
Jag är tacksam att under bröllopet mådde jag rätt bra! Skönt!!!
 
 Ja hitills har det inte hänt mycket förutom Tova Sol skulle skickas till UDS imorgon blev inställt. Vi väntar på en ny datum. Pissigt men sånt händer. Hoppas nya datum då jävlar ska hon bli frisk!
 Hon ska ligga på UDS en vecka, sen till mamma i två veckor och bo där eftersom hon bär fortfarande strålning kvar i kroppen efter behandlingen vilket hon får inte vara samma lägenhet som jag som är gravid. Tur att min snälla mamma ställer upp. Efter tre veckors frånvaro blir det nog underbart hämta hem henne! Sen ny blodprov igen efter några veckor för att se om värden är bra. Hoppas det!
Marco mår bra och lika knäpp som vanligt. Han hade lyckats klättra högre upp på bokhyllor med sin klumpiga sätt som lär aldrig stå i kattböcker att en katt gör så! Han hoppade fel avstånd, sen hängde med framtassar på kanten och bakbenen som sprallade för glatta livet på bokhyllans hala vägg. Med någon kraft i frambenen lyckas han häva upp sin egen 5 kilos kropp över kanten och en av bakben letade ferbilt var är kanten? Där! JAAA! Nu är man uppe! Wow vilken vy över landskapet... menar lägenheten!
Sen när han skulle ner tror ni det gick smidigt? Nej, av alla kattböcker kommer han aldrig visas som en smidig perfekt katt landa som Tova Sol. Han hoppade ner, halkade och skyndade få tillbaka fot...tassfäste på byrån men gick inte bra så att han halkade ner på soffan och verkade ha skadat lätt på framtassen... ( som gick över fort tack och lov!)  Behöver jag inte säga han kommer aldrig bli en hoppstjärna? ;) Han är ändå min goa klumpige Marco!
 
 Igår har jag o maken åkt med Neta och hennes hund Rosa på hundutställning i Karlskoga. Vi hade tur med vädret! Härligt! Tyvärr tävlade Rosa inte vidare. Vi for hem till Neta, och hade liten födelsedagfika för födelsedagbarnet alltså min make, med kladdkaka, grädde och kaffe själv höll jag mig till mineralvatten. Nice! :)
 
Nä nu ska jag ner till tvättstugan! Ha en skön söndag! Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pezze

<3

Postat av: Neta

HÄRLIGA bilder :D glömmer inte denna dag ;) och tack för sällskapet till Karlskoga, synd på domaren bara, tur att de gick mkt bättre i Partille då!
PUSS <3

2012-10-22 @ 19:32:55
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0