Bilder på Evy

 
Hello!
 
 Igår har man varit sväng hos Evys gudmor Neta och gjorde hand - och fotavtryck till hennes "Mitt första år" boken samt till dopboken som hon fick i dop-present av sin andra gudmor/faster Nina. :)
 Att göra avtryck var verkligen mycket lärorikt och kämpigt! Hehe! Evy förstod ju inte precis vad vi ville, det tog lite tid och tålamod så gick det bra! Hon var duktig, min lilla tösa!
 Ska försöka fortsätta med boken idag om jag har tid, när Evy sover middag. Om nu hon vill det ja. Ibland kan hon vägra sova middag så det slutar med övertrött flicka på kvällen. Gråt, gnäll.. mamma mamma!!!
Nu har hon lärt sig vända från mage till ryggen, men gör det inte lika ofta som hon vänder ryggen till magen. Igår rullade hon utanför babygym och slog huvudet på hårda trägolvet. Stackarn! Jag tog upp henne och var beredd på gråt-attack, det kom inget. Så smällen var inte nog så hårt ändå. Inte kul se henne slå sig, jag vet det kan hända under hennes utveckling, men det skär lite i mammahjärtat. Vill ju inte hon ska behöva slå sig och ha ont.
 
 
Bilden från dopet 28 juli 2013, tack för bilderna Helena J! (Jag kunde ju inte fotografera det, gissa varför haha!) 
 Tack alla som kom på dopet och delade glädjen med oss! =)
 
 

Vi köpte barnstol förra veckan och det gjorde succe. Evy älskar det!
Vi vill egentligen ha en annan barnstol men det är inte brådska, det här duger bra och lätt att resa med ( kan plocka isär och sätta ihop - mycket lätt!)
 
 
Förra veckans kvällspromenad - Evy var lite gnällig och otålig så drog vi ut en runda på 40 min. Hon blev nöjd, trött. Kom hem, ammade lite sen somnade hon gott! Solglasögon behöll hon bara en liten stund på, sen tog jag bort för Evy gillar ju ta bort allt som finns på hennes huvud eller fötter. Ta av, vi sätter tillbaka, hon tar av. Hihi!
 
 Katter mår fint, allt som vanligt med dom. Marco är lika klumpig som vanligt, han hade nästan bränt sig med svansen på ljuset. Marco var helt oberörd. Vaddå? Har det hänt nåt? Tur för min snabba reaktion! Puh! Han är världens klantigaste katt! Ibland har man lust annonsera ut honom på Blocket, en billig katt vem vill ha honom? Haha nädå han ska aldrig säljas eller omplaceras bort! Om Evy har svåra allergier så annat sak men allt bra så stannar han här punkt och slut! =)
 Tova Sol flyter på, hon är drottning härhemma med full kontroll. Lugn och sällskapsjuk. =) Mys mys! Hon gillar ligga bredvid Evy ibland o kollar henne. Hennes hälsa går upp och ner - just nu ingen förändring.
 
Med mig är det finfint, lite trött morsa fniss. Ska snart ta fram storlek 68 och sortera, tvätta o lägga i byrån så man är redo när Evy växer ur storlek 62. Jag har precis packat ner storlek 56. Vad min lilla prinsessa växer!
 
 Ha det bra!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0