GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

Hejhej!
 
Jag bloggar inte ofta numera. Evy är livlig tös som tar all min tid samt annat saker också. :) Nu är hon 9 månader gammal och utvecklar massor. Alltid kul se vad som är nytt hon har upptäckt med. Nyss har hon lärt sig peka. Så det är kul med att sitta och peka peka peka.
 
 Vi längtar att hennes tänder ska växa, hon har lös i mage, sover dåligt på nätter, ibland är hon ledsen och äter dåligt. Det är lite jobbigt se henne sån och inte kunnat förklara för henne varför. Annars emellanåt leker hon bra, är glad och utforskar allt.
Idag har hon lyckats fånga Marcos svans. Jag blev arg på Evy, det accepteras inte! Då förstod Marco att jag kan säga ifrån till henne. Då tog han det ganska bra. Han gick förbi Evy lugnt. Tidigare brukade han krångla till och springa därifrån. Hoppas det är ett framsteg. :) Och Evy ska sluta med ta katters svans vore trevligt. Hehehehe!
Hon älskar katter. Hon blir SÅ glad se dem när man har varit borta länge hemifrån.
 
Förra helgen har vi besökt min syster M och hennes sambo. De har flyttat till en lägenhet i centrala Örebro. Vi kom dit för att titta deras nya lgh och säga hej. De har tre katter. Evy var van med katter men däremot katter gjorde stora ögon. Vad är det där för nåt?! Finns det en mini-människa?!
Algot, den äldsta som är 12 har hälsat på Evy artigt och nosat. Sen sket han i henne. Kickan, 5 år var enda som gick nästan i självmord med att nästan offra sina morrhår. Jag fick ta Evy långsamt bakåt medan hon gick framåt och Evy kämpade att ta i jäkla morrhår! :) Kickan är mycket social, så hon tycker små eller stora människa spelar ingen roll bara hon får all uppmärksamhet då är hon nöjd. En drottning med andra ord. Sist men inte minst den yngsta katten 2 år, Sven heter han. Mycket vild och busig har min syster sagt. Jaha ja, efter han har kollat Evy och blev rädd när Evy upptäckte honom då sprang han, krockade mot en bordsben och därefter gömde sig under sängen. Sen har vi inte sett honom.. Stackars tuffing. Hans image blev förstörd.
 
 Ja imorgon är det julafton! Då ska vi bege oss till Strängnäs och fira jul hos min syster N och hennes familj. Det blir trevligt. De har inte ENS träffat Evy. Galna. De vet inte vad de har missat! Hihi!
 
 Nyår kommer vi vara hemma och få några gäster, fira lite nyår med god middag och social umgänge. Det blir säkert kanonbra!
 
Vi familjen önskar er alla läsare God Jul och Gott Nytt År!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Dara

Haha! Diggar hur du presenterat varje katt hos M med deras personlighet! Åh, länge sen du skrivit nåt här, när allt lugnar sig, skriv gärna lite åt varje gång!! Puss puss

2014-09-02 @ 20:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0