Veckans ris och ros =)

Hej hå!
 
 Lördag! Skönt, bara att koppla av. Jag försöker ha sovmorgon men vaknade pigg kl 7.30. Fnys! Men jag fick ta litet tupplur sen i soffan ca halvtimma tillsammans med Marco. Mysigt ju! =)
 
 I tisdags har man varit hos Föräldragruppen och pratat om förlossning, såg på en förlossningsfilm. Därefter drog vi till USÖ för att träffa läkaren och undersöka min bäckenbotten. Jajamänsan. Satt där och väntade. Ingen tolk? Humm...? Min barnmorska hade varit noga med att meddela dom att vi är döva. Då bör de ju veta!
Då kom läkaren och han glodde dumt på oss när vi förklarade att vi är döva. Nåväl! Sen trodde han att vi kunde avläsa hans läppar. Jag sa nej, papper och penna tack. Efter några minuters tjat vann vi, så fick läkaren tjura och hämta lite papper. *Suck* Han skrev samtidigt han kollade upp min journal på datorn och såg där stod det med fet stora bostäver DÖV. Läkaren vände mot oss och pekade på skärmen. Ja precis! Han har inte läst innan! (Eller struntat i.) Jag nickade bara. Inte min problem! Han skrev att han ska skicka remiss till röntgen, det kan ta upp till en månad för att få en tid. Sen var det klart. 5 minuter hos läkaren = slöseri max! Vad är det bra att vara där till för?!?! Jag blev rätt sur på allting. Min make är alltid snällare och artigare. *S* Läkaren såg hur sur jag var då vi skulle gå från rummet då erbjöd han sig helt plötsligt vi kan ta ett titt på utraljud på vårat Lill-tomaten om vi vill. Jag sa nej surt och stack! *S* Efteråt ångrar jag mig lite grann, det skulle ha varit roligt se bebisen men nåväl. =) Det är iallafall ca 8 veckor kvar tills vi får se Lill-Tomaten på riktigt!
Efter drog vi till hörselvården och beställt babyvakt. Där var det trevligare bemött! Hihi!
 
 Jag fick brev i torsdags - snabbt! Från USÖ, fått tid nu till röntgen för bäckenbotten 19 feb. Ja då får vi se hur det blir.
 
 Igår var jag på MVC som vanligt. Allt finfint med mig och Lill-tomaten. Magmåtten är nu 29,5 cm. Lite svårt att mäta för Lill-tomaten vägrade samarbeta utan hade plötsligt för sig att det var bra tillfälle sträcka ut sig! Fniss! Ska till MVC igen 8 feb. Varann vecka -  besök hos MVC blir det tills barnet är fött. Oj oj... det börjar visst hända saker! =)
Jag har köpt stödstrumpor - älskar dem! GAAAHH!! Skönt! Mina ben sväller upp efter en dag på jobbet och det är inte vackert syn! Har provat igår för första gången och det hjälper verkligen. WOW! Jag var först lite skeptisk mot dessa. Skulle det hjälpa?... Nu säger jag;  Åhh vad bra de är! =)
 
 
Ja, nog skrivet om min graviditetet, ni kanske är uttråkade redan! =) Nu önskar jag er en skön helg!!!!!!!

 Ha det bra, folks!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Neta

Knäppis, inte blir vi uttråkade... Snarare mer intresserad nu när det närmar sig, viktigt att du uppdaterar ;)
Ja, knasar på USÖ är det juh! Trist, bättre nästa gång é en måste!!! ;)
Tack för senast, förresten, alltid mysigt!
*KRAM*

2013-01-28 @ 12:15:28
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Johanna.m

Åh jag skulle vilja se hur sur du blev och stack iväg när läkare erbjöd sig att ni får ett titt på lill-tomaten!!du kan vara så rolig och vill se ditt ansiktet haha :) kan tänka mig hur rolig du är. härligt..nu närmare till förlossning, härligt!!du ska väl berätta om förlossning berättelse??:)

2013-02-01 @ 19:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0