Håll fötterna!

Hej hå i sommarvärmen!
 
 Härligt härligt att sommar är här! Jag tänker absolut inte gnälla över värmen, flugor och ja massor annat! *Njuter!*
 
 Dagarna går, och Evy bara äter, växer, leker, sover, och äter igen. =) Hon har utvecklats mer och mer, det är så roligt att se på! Katter är det som vanligt. De äter, sover, busar och tigger lite gott speciellt Tova Sol, lilla tiggarmästare! =)
 
 Idag har man varit hos sjukgymnastik för min del, jag har problem med handled-sena det försvårar att lyfta Evy. Nu har man kollat och det är tumme-sena som dummar sig, så jag ska träna handen så senan sitter rätt av sig själv. Om det inte blir bättre inom några veckor ska jag ringa till vårdcentralen o be om träffa en läkare. Men vi tror nog det blir bättre av sig självt. Hoppas! Tur min make jobbar sista dag imorgon sen har han fyra veckor semester så han kan hjälpa mig med Evy om senan bråkar.
 
Inatt vaknade jag halv tre. Öhh ehh? Vi börjar bli rätt bortskämda med att Evy sover hela nätter, oftast! Så inatt gick mina ögon i kors. Mötte en glad Evy med sprängfylld blöja med piss. Okej okej. Bytte blöja, då blev Evy förbannad. Hon tyckte mamma har missförstått det hela. Äta ska det vara, inte blöjbyte dumma mamma! Men tur det gick över fort. =) Sen ammade vi till kl 3. Så började Evy se trött ut. Jajamän, mot sängen och la henne. Sen la jag mig och surfade lite i mobilen, väntan på om Evy börjar gnälla. Tystnad. Okej bra, då sov jag. Hade svårt somna om. Sen vaknade jag kl 4, kollade hur Evy hade det. Jag mötte världens piggaste Evy i sin säng. Hon hade under en timme sparkat bort täcke, ålat sig till mitten av sängen och nästan snurrat det också! Alltså med andra ord; hon sov inte! Jag fixade mjölkersättning. Efter 110 ml slocknade hon. Jag kunde knappast rapa henne. Hon sov tungt. Så sov jag o dottern halv fem imorse! Sen vaknade jag o maken kl halv nio. Åt frukost. Väckte Evy, ammade och for till vårdcentralen pga sjukgymnastik kl 10.
Jag är ganska slö idag hihi.
 
  
Evy igår kväll - full koll på sina egna fötter! =)
 
Nu på söndag ska vi kanske åka till Vingåker. Evys första utflykt o bilfärd - åka från Örebro! För att fira svägerska, hon fyller år på tisdag men på söndag firar vi eftersom hon jobbar under vardagar.
 
 Ha det bra!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Neta

Sötaste Evy! Så himla kul o se bilder när hon gör mer saker, fan va tiden går fort! :) KRAM

2013-07-06 @ 08:56:16
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0