ÖAFTÖ

Helloj!
 
Förra veckan fick man en härlig besök, tre grabbar från Härnösand som Evy fick charma ordentligt, när de har väl åkt slocknade hon av utmattning! Tror nog hon hade jätteroligt! =) Tack för besöket och presenterna, Lars, Johan och Edmund! Ni är mycket välkomna hälsa på igen när ni är i Örebro!!!
 
I torsdags kom härlig bästa vän från Stockholm, nämligen Sara!
Vi hade trevligt som helst! Hon for hem i måndags - snyft. Jag fortsätter med min projekt 'Övertalning Att Flytta Till Örebro' fniss!!! Om ni vill komma med i ÖAFTÖ klubben får ni ansöka till mig. Haha!
 
 
Glad Sara!
 

Evy vill inte vara sämst! Visst kan hon vara glad! =) Vi tre var ute på balkongen i fredags nästan halva dagen! Härligt! På kvällen började det bli lite kyligt så fick man byta på Evy till varmare kläder.
 
 Vi satt ute länge, fram till 21.30 tror jag! WOW! Lägger in jättefina bilder då vi satt ute i balkongen, alla bilder togs av bästa Sara... ( och hennes mobil tar finare bilder dessutom!)
 
 
         
 
...och så en trött Marco i sommarvärmen...
 
 
 
 I fredags har Tova Sol varit hos veterinären, de tog blodprover. Njur - och levervärden är bra. Hon har ingen diabetes. Strumavärden är bra, det är på 18,2. Hon ska ha återbesök hos veterinär den 29 juli för tandstenborttagning och urinprov. Under tiden ska hon äta Specefic kost som är snäll mot magen och avmaskats sen får vi se om magen blir bättre. Tova Sol har redan visat vad hon tyckte om specialfodret - TVI FY BLÄ! Precis som jag misstänkte det. En drottning med järnvilja! =)
 
  
Journkliniken i fredags. Det uppskattas inte av drottningen, som ni själv ser... Hennes sura blickar går inte missa! Hihi!
 
I lördags gick jag, maken, Evy och Sara lite på Open Art runt Örebro. Vi hann inte med allt.
 
 
 
 
Liten paus från Open Art - prinsessan måste ha mat. Ingen prinsessatårta blev det men hon var nöjd med lite bröstmjölk hihi.
 
I söndags har vi åkt till Spiragården. Vi irrade fel, Sara var ingen vidare bra på visa vägen dit. Med GPS, sök efter adressen och lite humm AHA och några omvägar hittade vi till slut dit! Tänk! Hur skulle vi klara oss utan mobil?!? Evy har somnat gott i bilen när vi irrade halva Glanshammar.
 
Zzz.... när är vi framme?
 
I Spiragården fick jag o Evy fågelbajs på oss. Tur man har packat ned extrakläder. Sen har man tittat lite på Gotlandskaniner, katter, svensk myskankor och ca 20 st får. Mysigt!

Stor TACK för helgen, Sara! Kom hit snart igen!!!! Flytta hit vetja!
 
I måndags har jag o Evy besökt gudmor Neta o hennes hundar. Igår besökte vi Warin hos hennes föräldrars hus ute på landet och beundra lite runt. De har renoverat lite inom - och utomhus! Kul! Katter Tom och Arnold var osäkra på Evy, de bestämde sig klokt hålla avstånd från mini-människan. Gulligt.
 
Ja SÅ idag är det hemma och softa som gäller. Skönt! På torsdag ska hon till BVC. Spännande!
 
 Ha det bra!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pezze

nu ser man verkligen hur sötr hon e då hennes personliga " attityd" kommer fram ordentlgit o få se hur hon e o så.. men vilket söt leeende alltså!!!

hoppas innerligeninne att jag kan komma te er på evys dop o att jag får hålla henne lite grann om det inte e för många som vill hålla henne ja!!! ;-)

skönt att ni hade det kul o lugna dagar du o sara!! :-)

kramixx på dig gumsan!!! :-*

p.s: ja jag e nöjd att du har IG nu!! ;-)

Svar: Ja du kommer väl till dopet? Du får såklart chansen hälsa och hålla i Evy lite. :) Alla kommer nog stå i en kö o väntar på deras tur att hälsa dopstjärnan! =)
Fridolfina

Postat av: Sol Jenny

Hej!! Var finns Open Art i Örebro?? Kanske jag åker förbi nu på torsdag. Bra plats som jag kan ta paus lite stund innan åker nere till Skåne..

Skicka mail på [email protected] för få lite information..

Måste din dotter är såå söt =)

Kram Sol Jenny Sigfridsson

Svar: Open Art är konst som finns ute på stan, det är bara att hämta broshyren hos Turistbyrån i Olof Palmes torg, där står det vart alla konstverk finns och vem har gjort. :) Ha en trevlig resa till Skåne!
Fridolfina

2013-07-16 @ 22:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0