Djävul dotter? :)

Hejhej!
 
Det var veeeerkligen ett bra tag sedan jag skrev här. Dagarna har rullat på, min dotter växer och jag blir mer sliten hahaha! Ja det låter väl normalt? =)
 
 Evy kan sitta själv nu och börjat krypa på heltid! Förut ålade hon och sen blandat mellan ålandet och krypandet tills på Fars Dag tyckte hon nog väl man ska ge pappa en bra present = krypa ordentligt! 
 Hon klättrar överallt, min lilla apa. Så man kan inte koppla av. Många har sagt " vänta bara tills hon lär sig gå!" men jag höjer nog inte ens ena ögonbryn när hon börjar gå. Det är nog lika livat som hon kryper och klättrar nu! Hon är SNABB! Har otrolig stark vilja.
 Nu på måndag blir hon 8 månader gammal, och på tisdag den 19 nov ska hon till BVC, blir spännande se hur mycket hon väger och hur lång hon är. Hon är över 9 kg nu. Det har vi vägt härhemma för några veckor sedan, men det var inte exakt som BVC har - en sådan våg som man kan lägga henne. Men enligt vågen vi har härhemma visade Evy ca 9 kg. Få se om det stämmer! =)
 
 För katter är dagarna som vanligt. Lill-matte börjar bli ganska besvärlig tycker de nog gissar jag. Evy älskar jaga efter dem! Tova Sol är otrolig cool mot Evy. Hon vill alltid vara med oss, om jag ammar ligger hon bredvid och myser. Marco håller sig hellre avstånd. Han är ju en lätt offer. Evy har fångat honom flera gånger, jisses och han lär sig aldrig! Han har förstått man ska hålla avstånd men ibland märker han liksom inte. IHH fångad! Hur dum kan man vara tänker jag.... stackars honom! =) Han råkade välta sin vattenskål förra vecka, ni. Ja man kan lugnt säga han är sig lik, min klumpeduns. <3
Tova Sol har pendlat till vetten för hennes sviktande hälsa. Hennes FORL spökar tillbaka, enda lösning man får ta bort fler tänder men vi har kommit till punkten det är ingen ide för FORL sprider sig så fort. Om man tar bort tänder, är det bara tidsfråga tills nästa gång. Det känns inte snällt mot henne.
Och hennes magbekymmer har vi försökt allt med, har skickat avföringsprov till labbet med 1300 kr fattigare fick man svar hon bär ingen parasiter eller nåt konstigt. Skönt att veta! Hennes veterinär och jag smsade till varandra och kom till punkten vi har gjort allt vi kunde. Visst kan vi försöka mera men..  då måste vi rota djupare som ev. ultraljud eller operation. Hon kan kanske ha cancer - det är inte uteslutet heller.
Så... nu mår Tova Sol bra och pigg, när fort hon är sämre får vi nog somna in henne för gott. Hennes hälsa är som en berg - och dalbana. Nu är vi på toppen, det är bara att se när det börjar åka nerför då är det dags. Hennes veterinär var snäll när hon såg hur ledsen jag blev på den senaste veterinärbesök och skrev lapp.
"Du har gjort allt du kunde - du känner din katt bäst och du vill inte hon ska lida. Vi kan fortsätta undersöka henne men som du säger hon är 14 år."
 
 Det här suger! Att se djuren åldrats, sjukdomar börjar träda fram och man vill göra allt de ska må bra. Usch! Min lilla krutgumma, hoppas du lever ett tag till! <3

 Ja nu avslutar vi här med en söt bild på en djävul? Hennes horn ser ut som hålla på och växa ur pannan? Fniss fniss!!!
 
 
 
 Dessa märken kom från spjälsängen! Hon krockade nog i sömnen. Min lilla busunge!
 
 Ha det bra i novembermörkret! Bär reflex! 💕
 
 
 

 

Kommentarer
Postat av: pezze

en stooorrr kram till dig gumman!! :-)
vet hur det känns då ens egen katt e sjuk o så!!!! o all jobb man lagt ner på att sköta om dom o så!!!!
:-* :-* :-* (puuuusssss)

2013-11-14 @ 21:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0