Tiden bara rusar iväg!

Hello hello!
 
Japp, tänk att lilla glada prinsessa är 6 månader gammal nu! Halvår kvar tills hon fyller ett år. Va? =)
 
 Jag har nyss skaffat ny mobil Samsung Galaxy 4. Min gamla mobil HTC har sjungit sin sista vers, den är trasig, dålig och redan dålig från start jag köpte den. Skönt nu är den i återvinningstippen och blir isärplockad vad nu de gör med dessa elektroniska delar.
 
 Hösten har gjort entre nu till min stora sorg... att sommaren tar slut. Snyft! Nu är det bara att härda ut över hösten och vinter årstid, sen kommer det våren då jippie snart sommar! Då blir Evy ett år gammal. =)
 Hon kan åla nu, snabb jag menar verkligen snabb! Hon jagar katter. Jag brukar varna katter innan Evy närmar sig så de hinner flytta sig. "Marco akta dig!" då backar han och undviker Evy. Tova Sol är smartare hon skapar avstånd när Evy kommer rusande. Ibland upptäcker hon inte då ropar jag "Tova!" för att hon ska hinna upptäcka lill-matte. =) Katter är annars mycket duktiga och tålamodiga mot lill-matte. Jag är stolt över mina fina katter!
 
 Med mig är det bra, jag njuter av mammaledigheten. Tar hand om Evy, tvättar kläder, diskar, fixar härhemma, träffar vänner ibland när de har tid, går på babycafe o träffa andra mammor, har besiktat nyss min bil Pomodoro ch fick godkänt. Skönt!
På fredag ska Evy till USÖ, de vill kontrollera hennes hörsel. BVC blir i november, känns konstigt det är långt dit. =)  Sist BVC besök var nyss 17 sept då väger hon 8010 gram, 66 cm lång och allt ser bra ut enligt barnläkaren. Har fått remiss till ögonläkaren. Barnläkaren tycker vore bra kolla hennes syn om det är OK eftersom båda jag och min man är närsynta det kan gå i arv. 
 
  Yepp det var nog allt. Evy börjar vakna ser jag. Dags att sluta skriva och byta blöja på henne. Det är bökigt byta blöja på Evy nuförtiden, hon vägrar ligga still hahaha!
 
Ha det bra!
 
 
Bilden togs för några veckor sedan. Smakar jag gott? Thihi!
 
 

Kommentarer
Postat av: pezze

du smakade väl helt enkelt göt tycker sötnöten!!! ;-)

2013-09-26 @ 22:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0