Byxor, hår och hundar

 Hejhej!

 Visst var det kul att läsa min tidigare blogg om båtresan och MÅNGA bilder?! =)
 Det var verkligen nice resa, hoppas det blir igen snart, då måste en viss Kossa åka med! Dags att lämna gräsmattan! 

  Mysiga Neta Kossan, eller på hennes leg står det Agneta, hon heter det så...

 
Jag och Kossan, och hennes make hade trevligt i onsdags men jag hade dock varit klant och inte laddat in bilderna på dem. =) 

  Kossan och hennes man Tjur ( om man vara petnoga så lyssnar han på namnet Andreas.)

 
Tack för onsdagen, hoppas det blir flera gånger! Kanske nästa helg? =) Säg bara till, så kommer jag! 

   Självklart måste jag sätta in en bild på min kisse, Tova Sol! =) Bakom henne är hennes tillfällig ny leksak. Ob! Man får vara lite kreativ när det är brist på leksaker...

 Idag har jag duschat och fixat mig, så åt jag frukost och sen stack jag till min 'örebromamma' Judit som bor inte så långt härifrån. Hon hjälpte mig med att sy byxorna, jag hade tre st som var för långa för mig. Vill ju inte snubbla och snubbla dit och hit. Som tack rastade jag hennes hundar! =) Samt klippte hon mitt hår. Skönt!

    Mina heliga tomatmackor. Jag äter så varje morgon! Utan tomater - inga frukost!

 Man märker direkt att Judits papilloner Maximilian 'Maxi' 11 år, Milou 8 och Zally 7 år är mammagris. De gick snällt ca 200 meter, och gjorde sitt behov, sen ville de bara HEM! Jag försökte få dem promenera mera men de visade sina beslut, alla tre mot mig. Så jag vill inte vara elak nog så gick vi snällt hemåt, mot deras lycka! Sötisar!

 Papilloner på farten
 Från vänster - Milou, Maxi och närmast foto är Zally.  

 Zally är omplacerad hund, som har bott hos Judit nu i två år. Maxi är en äkta kung i flocken, äldst, vill ha egen plats, tar det coolt på hans eget takt.  Milou är mer lekfullast av alla, besatt i sina bollar. Skäller för att få uppmärksam. 'Lek med mig, kom an. Leka!' Han tror att han är valp fortfarande trots han är hela 8 år gammal!
 Sötnosar. Jag har erbjudit mig vara hundvakt ifall Judit vill resa bort eller likadant. =) 

 Snart ska jag gå till min kille och fira hans födelsedag IGEN. Igår har han fyllt 26 år, så var jag med honom och hans familj. Firat. Jag gav honom presentkort på Bokia. Där samtidigt fann jag min efterlängtade bok!!! Hade väntat på det i ett år. Nora Roberts heter författarinnan, som skrev nu andra delen av tre delar. 
 Första delen läste jag förra året; Nyckeln till ljuset.
 Nu kom det som jag köpte igår mot min lycka - Nyckeln till sanningen.
 Tredje och sista delen får jag visst vänta och tugga fragda ett år till! *Boring!* 
 Idag firar jag hos Tommy, för då kommer vänner dit istället. Det blir skoj.

  TREVLIG HELG! 

 

Kommentarer
Postat av: Neta

Mysigt med större bilder nu ;) Tack att du finns, KRAM!

2006-09-02 @ 18:28:24
URL: http://zeta0891.blogg.se
Postat av: Neta

Förresten, så väntar jag med spänning av din berättelse av boken!

2006-09-02 @ 18:28:50
URL: http://zeta0891.blogg.se
Postat av: Anna Y

Vad händer om du ej har tomater hemma så du skiter totalt i frukost även om du är vrrråååålhungrig?*förvånad*;-)

2006-09-05 @ 07:44:33
URL: http://pumaqueen.blogg.se
Postat av: Anna Maria Y

Hi hi, du är lite speciell men jag gillar unika människor iallafall! Du jag o Karin får ses snart!! ge en stor puss till toooooooooova!

2006-09-07 @ 09:32:54
URL: http://pumaqueen.blogg.se
Postat av: Tobias

sött katt!!

2006-09-09 @ 14:50:43
URL: http://saibot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0