Skön skvaller

Hejhå!

 Dags att uppdatera lite, efter en viss Kossa tjatade såååå... *fniss*

På jobbet är det rena cirkusen idag. PUST. Det hade varit avstängd med all datorsystem i ett par dagar på grund av uppdateringen. Så igår fick man ägna istället åt hyllstäldning. Ordna alla böcker i hyllorna osv... Det blev rätt snyggt efteråt! Men idag är allt som vanligt. Hi hi. Så när allt funkade igen fick jag stå vid maskinen och stoppa in böcker från kl 10 till 16.30! Sjukt va? Pust pust... Duktiga jag! *blink*
 Imorgon hoppas jag det är lugnare. =)

 I förra helgen - i fredags hade jag besökt Räkan. Tack för mysiga kväll! Vin och sushi. *mums* Ujj vad trötta vi blev sen. Jag for hem kl ett. GÄSP.
 I lördags for jag och min kille till Julita, för att fira hans moster som blev 50. Hon vägrade ha några presenter, så jag frågade Tommy why? Han berättade när hans moster gifte sig, så fick alla sitta och glo medans de öppnade i 3 TIMMAR! Så här gången ville mostern inte uppleva igen. Det räckte bra med vi kom, hade trevligt. Det blev mycket dans och sång. Trevligt. Men jag och Tommy håller oss från dansgolvet. Han hade för trånga skor och jag kan inte ens dansa! *uscha* Istället pratade vi med hans kusiner. Åkte hem vid midnatt tillbaka till Ö-o.
I söndags tog jag det lugnt. Gick ut med Kossan och hennes kalvar till en hage så de fick springa lös. Nilla och Diva satte på högsta växeln medans jag och deras matte satte också på högsta växel genom att snacka. *S* Mest jag, säkert! Det snöade hela tiden! Lustiga är att ett par dagar efter kom regnet och det blev varmare. Tänka sig, bara på några dar...

 Tova Sol är mer och mer sällskaplig, kelsjuk och är alltid med mig vart jag än är. En gång låg jag och badade så gick hon modigt på badkarskanten! Jag var orolig om hon skulle falla i varma vattnet, så jag föste vänligt henne ner på golvet. =) På nätter sover hon jämt PÅ mig. Varje kvällsrutin går det så här;
 Jag byter till pymajas. Lägger mig, säger godnatt och släcker. Så kommer hon upp på min rygg, jag sover oftast på magen. Så börjar hon massera min rygg. AAAHHHH jag hamnar i 7:e himlen! Sen kommer hon till mig, jag är för snäll och låter henne ta kudden. Så masserar hon kudden och dreglar duktigt. Dropp dropp. Då lägger hon runt min axel/hals/ansikte och spinner en stund. MYYYSSIIGGG. Efter 10-15 min tycker hon det är för varmt, hoppa igen på min rygg, massera sen lägga där eller till sängens kant och tvätta sig. Men varenda morgon jag vaknar är hon alltid på mig, hur än jag har för sängläge. Myspys. Min flicka! *puss på nosen*
 
 När Karro, alias nyckelpigan var hos mig, vi åt semla så var Tova Sol ovanligt nog, TIGGADE på det grövaste grad! Mot mig brukade hon sitta och titta, ibland nosa. Jag har koll över läget men Karro satt vid soffan, och försökte äta, så kom TS på soffan, glodde hårt på semlan. Sen stod hon på baktassar och framtassar försökte nå åt semlan men tur att Karro reagerade och tog bort från henne. Det var det värsta tiggande jag har sett! *ASG* Hade inte sett så tidigare!!! He he!

 Nog om bloggskrivandet idag. =) Ha trevlig afton! KRAM

 Tova Sol hälsar! Kan inte tro att jag har henne nu i 6 månader! Tiden går verkligen fooooort!



Drottningen  Min vackra flicka! *puss*


 
Sist men inte minst : Har köpt bok idag! JIPPI. Via bokklubben. Nora Roberts, självklart. "Sanna Lögner / Farliga Vidder", alltså 2 böcker i 1. Jag är LYCKLIG! =)



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi, Tova Sol gillar visst semla skarpt.. det var nog grädden som hon gillar.. :D

jag däremot har köpt harry potter bok ( felixorden) som kostar bara 60 kr!! billig juhe,,;)

pusspuss GLÖM INTE ATT SLÄCKA NER ELEKTRONIK 19.55-20.00 puss igen

2007-02-01 @ 19:49:40
URL: http://warin.blogg.se
Postat av: Neta

PEERFEKT ;));)) ska skriva lite bättre snart ska ba gå å gosa m the dogs ;)

2007-02-01 @ 19:49:49
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Räkan

Varsågod!! Ja, det var mysigt. Jag läser "Änglar och Demoner" nu, det e gansk spännande redan vid början av boken. Ska läsa samma billigt boken som Warin har ;)

Kramar!

2007-02-01 @ 23:19:46
URL: http://nogg.se/raakan
Postat av: Anna Jonsson

Kanon!

2007-02-03 @ 17:27:21
URL: http://www.e-gravid.se/
Postat av: Askungen

Jag adderade upp dig på min MSN messenger, så ge ett grönt kort då kan vi prata mer på MSN, har några frågor! See ya soon again!

2007-02-12 @ 09:26:52
URL: http://askungengwall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0