Utmaning dag 24

Dag 24... God jul! Nejdå skojar bara. :)

Dagens utmaning; Det här upprör mig

 Oj vad svårt... Bero på vad jag blir upprörd över det finns småsaker eller stort, bero på min humör och allt. :)
Självklart upprör jag över sjuka folk som pedofil, mördare, våldtäktsmän osv. De är ju inte normala och så sen psykologavdelning kan inte ta in alla. Pengarbrist. Har de redan glömt bort vad som hände Anna Lindh? ;) 
 Om det händer nåt gör man åt det fort men efter några år glömmer man. Vi människor är tyvärr såna. Men mer typiskt politiker, de stirrar hellre i pengar än se på folkets värde.

 Jag får upprepa min upprörande sak som tidigare, om hemlösa katter! :) Om man har höjt katters värde minskar man hemlösningar och oseriösa uppfödare. T.ex man ska ha lag på idmärkning även på katter. Det finns redan lag på hundar.

 
 Bilden lånad av Google


Det är mycket vanligt MÅNGA som äger en honkatt och ååå vad fin hon är, vi måste ta en kull efter henne. Kolla in hennes fina lynne. När ungar är väl fött släpper de ut kattmamman som vanligt om hon är en utekatt och opsan blir hon påkörd. Det innebär mycket jobb att sköta kattungar som blir utan mamman. 
 Det är ägarnas fel. Det händer ofta.
 Huskatt = det betyder en katt som inte har stamtavla.
Mina två katter hemma är huskatter. :) De är det finaste jag vet! Nästa katt är jag sugen på att ha en stamtavla med. Raskatt. :D Spännande, om nu jag lyckas övertala min fine gullige sambo!

 Ni som har huskatt;
 - Kastrera! De mår bäst då.
- Idmärkera. ( Tatuering i örat)
- Vaccinerad
- Försäkring.

 Försäkring räddar ofta ekonomin om katter blir sjuka eller skadad. Jättebra att ha en försäkring det finns många olika bolag som man kan kolla o se vilken passar bäst.

 Om ni ska/ fundera köpa en  huskattkattunge se till då den är; vaccinerad x 2, avmaskad ( det är inte ett måste men flesta brukar göra det ändå), idmärkt och veterinärbesiktad innan försäljning. Man KAN kastrera kattungar men det är få som gör det. Det är bara bra att kastrera så ungt de läker bättre än äldre katter.
 Många oseriösa och oerfaren uppfödare skiter i det, vilket innebär man kan risk få hem en sjuk kattunge och mycket jobb framför sig och kostnad. De oseriösa uppfödarna inser om det går att sälja kommer de att fortsätta med problemet. De struntar i katters välmående och tycker det är slöseri att lägga ut pengar på idmärkera osv på sin kull, så varför stöjda dom? De bidrar till hemlösningar också. :(

  Jag ♥ katter!


 

Kommentarer
Postat av: Neta

Fyfan, höll nästan o gråta när jag läste denna annonsen du la ut. Det är så vanligt ja men är lika för jävligt varenda gång! IDIOTER förtjänar inga djur när de ska syssla med sånt där skit!

Usch o Fy ... Tror att du och jag berör många nu med våra - upprörda inlägg ;o)

2011-02-11 @ 19:18:41
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0