Lite mjukost räddar dagen! :)

Helloj!

Nu har de två sista dagar Tova Sol skött sig bra. Inga missöde hemma bara lite hårboll på sängen. Äsch det där kan man jag leva med! :)
Misstänker kanske kanhända räkor är boven bakom dramat med hennes magstrul. Under midsommarhelgen hade jag utfodrat lite räkor till katter mest också för att kunna smuggla medicin till Tova Sol. Nu är det slut med räkor! Bara bra, då har jag mer räkor till mig själv hihi!!! Via kattforumet gav en medlem mig tips mjukost. Så man har köpt mjukost med skinksmak. Såja testade förrigår och OJ vad snabbt det gick! Tova Sol älskar osten! Medicinen märkte hon nog inte av, bara att slukade upp allt och vill ha mer. Skönt!
 Hoppas mjukosten räddar helgen för då ska jag ju åka på kryssning lördag till söndag, då vill jag göra lätt som möjligt för min fästman ge henne medicin.

 Istället har en problem dykt upp, suck! Tova Sols ena ögonlock svullnat upp och pälsen tunnats bort så att huden såg lite svedd. Jag gissar på solsvedd men kanhända vara annat. Hon älskar ligga och sola. Hud ovanpå ögon och ögonlock är ju känsliga. Ska rådfråga veterinären senare idag om det kan vara solsvedd? Kanske köpa någon bra salva mot det. Hoppas det är bara solsvedd... inget annat! Min lilla bebbe! Snälla inte fler problem nu!

 Har kollat upp med Agria. De säger ja de täcker jodbehandlingen! Skönt, då vet jag om det sker småningom jodbehandling för Tova Sol!

 Marco mår finemang om ni undrar hur med lill-buse! :)

 Med mig är det som vanligt. Jobbar för fullo. Har semester om 3 veckor. Gissa hur mycket jag längtar dit?! :) Semester vecka 29-32 för min del. Härligt! Hoppas hoppas vädret blir kanon då. Mina två tidigare semester har det bestått 90% av regn! Har inte ens badat i sjön på två-tre år! GRRR!

 Trevlig helg!
 

Kommentarer
Postat av: Dara

Hoppas verkligen det var bara solsvedd för det kanske kan jämföras vårt problem, solbrändhet.;) Håll tummarna!!! Skönt det löste sig med kostnad-täckning från Agria och att behandlingen biter rätt på struman. Ses imorgon! Kraaam!

2012-06-29 @ 15:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0