Händelserikt aprilmånad!

Hej!

 Oj nu är det 1:a maj! Igår var det Valborg, jag och fästman sket i det. Vi höll oss hemma, såg på en film och åt gott chips till det. Ibland är det sååå skönt bara vara hemma! Hade jobbat och slitit på bibblan, vi håller på nu och göra om en ny utlåningssystem vilket innebär vi måste chippa varenda bok! Biblioteket där jag jobbar är stängt nu i två veckor så man kan hinna chippa allt, ca 200 000 böcker - sen får man inte glömma tidskrifter, media, talböcker, CD....  Puh! Här är det 2:a veckan och det rullar på än. Många besökare kom ändå in och sa " va är det stängt?!" fast vi hade informerat klart o tydligt överallt. Trodde vi? :) Ja där ser man! Hihi! 

 Nej nu ska man backa lite!
  1 april har min arbetskollega skaffat sig en ny hund, fd gatuhund från Rumänien som lystrar till namnet Ialo. 
 
 Papillon Milou, 14 år och gatumix Ialo, ca 1,5 år gammal.

 
Jag tog några kort på nya familjmedlem efter hon har bott ett par veckor så man hinner känna sig hemmastadd. Hon är livlig glad hund, lite för livlig för stackars gammelgubbe Milou som skäller ifrån ibland. Men annars funkar det toppen mellan båda två. :)

 Sen hade man påsk - min kära mor har - otroligt nog - åkt tåg hit! WOW, hon som aldrig åkt tåg gick jättebra att byta tåg och kom till Örebro i tid. Bravo SJ! Hade trevlig påskhelg med mamma och syrran, bara synd att jag gick och blev sjuk. Attans! Fick världans ont i halsen, febrig och ont i huvudet. Tur det gick över ganska fort! Så man kunde umgås ordentligt. Samma dag åkte mamma hem, på själva påskdagen avled tyvärr min kompis Warins katt, Pelle som blev snabb jättesjuk det visade sig njurar var helt slutkörda. :(  Det fick bli avlivningen, jättetråkigt! Pelle hann inte ens fylla 12, han och Tova Sol min katt hade växt upp tillsammans i ca 6 år innan de blev omplacerade till två olika hem. Tova Sol hamnade hos mig och Pelle hos Warin. Det var Pelle som jag ville från början ta hem, men min fästman gillade inte honom. Han såg hur ledsen jag blev, så fick han fråga hurdan var Tova? Okej henne tar vi! Ja tänka sig, vilka minnen!

 Dagarna rullade på, då kom man till Örebro bokmässan 13-15 april jag jobbade hela helgen där det var ganska okej. Lördagen var mest rolig eftersom då kom det massor besökare. Söndag var ganska trist, fåtal besökare. Vi satt mest och rullade med tummarna typ. Fick hedergäst hos mig samma helg då det var bokmässan. Jag och Sara kämpade med svett o tårar försöka besegra fienden i Zelda Skyward Sword. Tyvärr av tidbrist hann vi inte spela mer, det får bli nästa gång - då jäklar ska vi komma i mål!!!!
 
 
Grrr, vi har inte hunnit besegra honom men nästa gång... då jävlar!!! :) 

 
Sen rullade ännu flera dagar, tills 22 april for jag och Neta upp till Boda för att besöka en grand danois uppfödare. Jag har aldrig besökt en kennel tidigare, vi var på kennel Lucky Danes - åå vad kul vi hade! Speciellt jag kanske? Haha! Tack att jag fick komma!
 De har 5 vuxna GD och 5 st valpar, en av dom småttingar ska Neta hämta hem den 20 maj. *Spännande!* 

     
1. Jag o Neta, redo för långa resan till Boda! Klockan var typ 10 på förmiddag, i Västerås va? 
2. Jag och den största grand danois hane jag har någonsin skådat! Finaste Sue, han är import från Finland, sa Neta. Självklart de allra bästa ska komma från Finland! *blink* 
3. Neta med kelsjuk Chevelle! =) 
4. Valphög, man kan inte sluta titta på dom! Synd jag kunde inte smuggla med mig hem en, de var ju bara fem st. Tror nog uppfödaren märker fort om det saknas en.... Hihi! 
5. En kul klotter när vi väntade på tåg hemåt från Rättvik! Jag och min humor, så självklart måste jag fota det!
 

 Ja och så VIPS är man i maj månad. Nu får vi se vad månaden har att bjuda på? Min syster fyller 30, min systerdotter fyller 9 och min systerson fyller 3, även pudeln Zeke fyller 3 år här månad!!! :P 

 Ha en skön maj!



 

Kommentarer
Postat av: warin

Åh så så söta!!



smälter bort



smälter bort ännu mer



:P

2012-05-01 @ 22:08:12
URL: http://www.warin.in
Postat av: Neta

ÅHÅ :P Snart dags igen å åka!!! :D 12 dagar kvar till Boda, RÄTTVIK!

2012-05-08 @ 10:25:35
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0