Jag är en äkta stadsbo...

Ehum.... nyligen under helgen har jag sovit över hos Neta och Zboys! Jag var hundvakt åt dom lördagen då deras matte var borta på vift några timmar. Jag o Zboys kom överens att slappa i soffan, skönt att vi tre tyckte samma! :)

 Sen bestämde jag o Neta gottgöra Zboys med att ta långpromenad på söndag till naturreserverat nära hon bor, hon berättade det var otroligt vackert där. Ja varför inte?
Så gick vi dit, jag som går sällan ut i skogen slutade med så här:

- Min brandgula tröja fick uppmärksamhet av all små jobbiga insekter. Jag var tvungen ta av mig den!
- Min lokalsinne är ur funktion, tur jag gick inte ensam!
- Jag såg en varg! Jag sa till Neta med uppspärrande ögon " Varg! Det är en varg därborta!" Hon blev lite skraj och höll i Zacco, jag höll i Zeke självklart. Zacco kommer jag aldrig kunna hålla i, så klen är jag. Hon frågade mig "var är vargen?" jag pekade där hållet jag såg odjuret. Hon sa att hon såg ingen varg.
Sen insåg jag när odjuret vände sig, det var en grå får. Jäkla fårskalle!!!!

Och för några helger tidigare gick jag o Neta ut i andra skogen då såg jag två rådjur hoppa framför oss ca 50 meter. Mina ögon blev stora. Bambi!!!!

 Jag är en stadsbo. Får väl inse det!!!!!!!!

 Stadsbon här bjuder lite på bilder. :)

   
Lördag - hundvakt åt soffpotatisar!

 Söndag - naturreserverat

     
Jäkla fårskallar! Jag som trodde det var typ en flock vargar!


Neta tyckte väl det var kul att jag förväxlade en varg och en får...  Hihi!

   

 Promenaden tog oss 2 1/2 timmar! Hundar var rätt trötta efteråt! Härligt! =)

 Hoppas det blir fler promenader så jag blir bättre i naturen! :P

 Tack för allt, Z-gänget! <3


Kommentarer
Postat av: warin

Hahaha ja en ÄKTA stadsbo är du minsann! ;)

2012-05-01 @ 22:07:03
URL: http://warin.in
Postat av: Neta

HAHAHAHAHHAAHA <3 <3 <3 snaaaaart dags igen o skrämma upp stadsbon?

2012-05-08 @ 10:24:21
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0