Lilla polisjakt

Helloj!

 Ja imorse när jag vaknade tyckte jag det var hmmm ovanligt mörkt... det visade sig att det var dålig väder. Regn på maxvolym. Suck... vad säger man då?

Bara att ge katter frukost, rensa lådor och sen ta på mig regnkläder och cyklade till träningen.
Träningen gick bra. Sen cyklade jag till jobbet o jobbade som vanligt hela dan med mest bokuppsättning. Åt gott lunch med Räkan. :) Sen kl 17 så cyklade jag hemåt. Regnet avtog inte ens någon gång idag. Boring!

Men iallafall, då jag cyklade precis på väg mot Varberga, såg jag nåt som förvånade mig först. Det var inte varje dag man fick syn en polisjakt på mycket näääära håll. :)
Det åkte två ungdomar på moped ( dom såg inte heller ens runt 15 år!) och de åkte även utan hjälm med en tålamodig polisbil jagande bakom dom. Polisen hade inte blåljus på. De bara åkte liksom lugnt o fint bakom mopeden. Ungdomar såg lite skraja ut. De svischade förbi mig jag fick maka mig lite med cykeln för polisbilen.

 Ja nu ska jag fixa lite käk och koppla av! ;) 

 Ha det bra! 

 
Bilden togs för lite mer än ett år sedan i Garphyttan. Lite poliskänslan passar fint här! :)

Kommentarer
Postat av: warin

Ooh spännande! ;) blir nog böter för dessa "smarta" ungdomar :D



ja idag verkligen SKITväder! zzz

2012-05-09 @ 19:05:28
URL: http://www.warin.in
Postat av: Neta

BRA bildval :D Jösses "polisjakt" ... Vardagsmat - säkert pga de kom säkert ifrån Vivalla eller Varberga S

2012-05-09 @ 21:17:11
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0