Tova Sol FRISKFÖRKLARAD!

 Helloj!
 
 Ja i torsdags har man tagit en sväng hos farbror Veterinär med drottning Tova Sol. Veterinären undersökte henne och tog bort lite tandsten, hon har myyycket tandsten jag vet men jag vill vänta till rätt tillfälle för att boka tid för tandsten borttagning eftersom hon återhämtar sig ofta långsamt efter narkosen så man vill vara hemma med henne 1-2 dagar alltså tills hon blir helt återställd. Marco däremot lättare han är yngre och återhämtar sig normalt dagen därpå efter narkosen. Men iallafall, nu har hon lite mindre tandsten hihi. Sen tog man blodprov som vanligt, hon skötte sig jätteduktigt! Veterinären var snabb och Tova Sol har ju upplevt det flera gånger nu så jag tror hon har lärt sig det är ett måste man göras så hon har ingen val. Samma sak med kloklippning, hon vet det är ett måste som hon kan inte smita undan. Jag var sååå stolt över henne! Duktig katta! =)
 Samma kväll fick jag SMS av hennes veterinär och hennes sköldkörtelvärden är helt perfekt nu! Det ska vara under 55, och hon har 20,1. Härligt! Jaaaa!!!! Veterinären skrev i SMS att han tror inte sjukdomen ska falla tillbaka, men självklart är vi välkomna om jag misstänker det är något.
 
Fel kisseri och bajsandet på våran säng, medicin Felimazole, klåda och sår runt ögonen, kortison, dessa massor blodprover, åkt till Uppsala Djursjukhuset för jodbehandlingen, bott hos "mormor" i två veckor = inte härhemma i tre lååånga veckor och återbesök i torsdags = Nu är hon FRISK!
Det är värt all mödan!!!!!!!  ♥
 
 
Hoppas du lever några år till, krutgumman! ( Gammalt bild, tror sommar -08)
 
Marco mår finfint, som vanligt är det full fart i honom! =)
 
 Med mig är det finfint, jag börjar känna mer och mer av lill-Tomaten. Jättekul! Jag är inne i vecka 21 imorgon. =)
 Ha det bra, folks!
 

Kommentarer
Postat av: Neta

Härligt att det är klart o bekräftat! Superbra!:D
KRAAAM

2012-11-09 @ 06:50:08
URL: http://wisserangels.se
Postat av: pezze

:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0