Marco vs Iro

Hello!
 
Ikväll ger jag Tova Sol hennes sista medicin Felimazole sen ska jag dansa på köksbordet! Tjohooo! Det har varit jobbiga månader att tvinga henne äta medicin morgon och kväll - och det har blivit till en vana. Hon accepterar snällt att äta upp pillret det syns tydligt att hon gillar inte det heller. Och de ger också jävla biverkningar!
 
På lördag ska jag o min make åka och titta en bil till gissa vem? M-I-G! *pekar mot mig själv* Min svärmor har upptäckt en fin bil som hon tror det passar mig bra, och priset är inte tokigt heller. En beg. bil självklart jag är inte vidare skicklig bilförare än så det är klokt att köra en lite gammalt bil så jag inte grinar om jag råkar repa vid en stolpe när jag ska försöka parkera typ! =)  Jag fick nästan världens hysterisk utbrott när jag trodde jag repade Harry, min makes volvo - fotade skadan och skickade till honom. Han sa det var ingen farligt. Sen insåg vi att det var bara färgen som fastnade på bilen, inte en repa... Det är ju bra eller hur?! Hahaha!
 
 Söndag då åker vi till min moster! Blir nervöst, Tova Sols första längsta bilfärd! Sen lämna henne på måndag till Uppsala Djursjukhuset - snyft! Jag hoppas inte jag får en anfall och ångrar mig, stoppa in Tova Sol i buren och säger till maken " skynda, vi åker hem!" =)
 
 Imorse har jag varit hos vårdcentralen och gett lite blodprov - får säkert veta nästa vecka hur ser ut med min medicinvärde nu. Hoppas det ser bra ut för jag känner mig ganska OK! Nu är jag inne vecka 15! Oj oj... Om ungefär tre veckor blir det ultraljud tror jag. Spännande!
 
 Marco - med honom är det lika galet som vanligt. Han har lyckats starta självgående dammsugare som har fått namn Iro, två gånger! Igår kom jag hem och såg Iro har fastnat under soffan. Det var inte första gången. I lördags fick jag besök av Warin, vi satt i köket och pratade glatt då såg jag Iro komma då trodde jag att maken har kommit hem men kollade runt lägenheten, nähä? Då är Marco boven bakom dramat! Hehe! Knäppkatten! =)
 
 Ha det bra folks! =) Snart måste jag lägga in nya bilder eller hur?! Hihi!
 
 

Kommentarer
Postat av: warin

hihi, ja iro överraskade oss allt!

Håller tummarna att behandlingen funkar på Tova sol!

kraam! <3<3

2012-09-23 @ 10:36:04
URL: http://www.warin.in
Postat av: Neta

Iro, skitfränt namn! Och nu har du ju en skitfränt namn till din red car! LOVELY! :D

2012-10-22 @ 19:30:29
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0