Rampljus på Tova Sol!

Hello!
 
 Snart ska vi åka till min kära moster - först duscha och packa sen åker vi en snabb sväng till snälla kattvakten och lämna nyckeln så hon ska komma hit och mysa med Marco! =)
 
Hoppas Tova Sol är snäll under bilfärden som är på ca 1 tim och 30 min till mostern. Det blir hennes längsta bilfärd! Imorgon kommer jag nog grina när jag lämnar min bästa katta kvar hos UDS! Uscha! Min bebis! Har aldrig lämnat henne bort så länge!
 
 Nu har jag laddat bilder från mobilen till datorn - med tålamod - var det äntligen klar. Som jag sa tidigare inlägg; köp INTE, jag menar allvar - köp inte jäkla HTC! =)
 
 
Det var då allting började med Felimazole. Man märkte hur det blev rött runt ögonen. Jag tänkte; det går nog över!
 
 
 Inte nån förbättring det heller.... man ser pälsen börjar tunnats bort....
 
 
Det blev värre! Tror det hände då jag hade möhippa - kom hem och såg det dagen därpå ögat blev sämre. Fick åka till veterinären och fått ögonmedicin som lindrade lite men det hjälpte noll!
 
 
 Återbesök igen hos veterinären. Fick kortisonspruta och då började det läka! Skönt!
 
 
Fotade Tova Sol för ett par veckor sedan ungefär - som ni ser har pälsen växt ut! =)
 
 
 Idag var det nog bara svammel om min krutgumma Tova Sol! Det blir toooomt här utan henne i TRE veckor! Rena tortyr! Hoppas behandlingen hjälper! <3
 
 Mera bilder och roligare inlägg kommer småningom! ;) Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: pezze

håller tummarna för TS...!!!

men en lite fundering... får du ta i den giftiga medicinen då du har en tomatfrö i magen?!?!+ :O

Svar: Ja Felimazole-medicin, jag får använda engångshandskar så det är inga problem.
Fridolfina

Postat av: pezze

aha.. oki då förstår jag... oki bra att det finns engångshandskar..:)

Postat av: Neta

Tur att man har djurklinik, djursjukhus o veterinärer för våra älskade djur!!!

Dags å skaffa dig en Samsung, skit i att den ser stor ut för din hand ;)

2012-10-22 @ 19:29:38
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0